Gå til innhold

Hjelp! Hvilke(n) kjøkkenmaskin(er) trenger jeg?

zaaz

Anbefalte innlegg

Jeg har nå lett i lang, lang tid etter den perfekte kjøkkenmaskinen for meg, og klarer rett og slett ikke å finne ut hva som er best - så hadde vært gull med litt hjelp fra andre. Tenkte jeg kunne liste opp hva jeg skal bruke maskinen(e) til, og få forslag til hva som kan passe. :)

Det jeg kommer til å lage mest er:

- nøttemelk

- deig av tørket frukt

- nøttesmør

- fiskekaker- og boller

- smoothies (med isbiter)

- iskrem

- gjærbakst (brød, boller, pizzadeig osv.)

- kaker og rører (sukkerbrød, pannekaker osv.)

- kutte/hakke grønnsaker

- puréer

- supper

- pasta

- burgere

Jeg hadde en enkel Philips HR2001 på 350 watt som fungerte utmerket til å lage smoothies, supper, nøttemelk og nøttesmør (med den lille beholderen) men begynte å ryke da jeg forsøkte meg på deig av tørket frukt, så må ha noe kraftigere. Hadde egentlig bestemt meg for Vitamix eller Blendtec, som kan gjøre alt bortsett fra å håndtere gjærbakst, også er jeg usikker på hvordan den takler å mikse fiskekaker og lignende. Får heller ikke strimlet og kuttet grønnsaker med denne. Også er de dyre!

Elsker iskrem og har vurdert å kjøpe egen iskremmaskin, men om jeg ender opp med en Kenwood får man jo dette som ekstrautstyr. Det samme gjelder hjemmelaget pasta. Ser for meg at det kan bli aktuelt å kverne kjøtt, men det ligger ikke øverst på listen.

Baker en del, men etter at jeg oppdaget eltefritt brød er jeg usikker på hvor viktig dette er i avgjørelsen nå. :p Kommer fremdeles til å lage en del pizza, boller og rundstykker som trenger elting.

Det jeg kommer til å bruke maskinen desidert mest til, er smoothies, supper, nøttemelk, hakking, kutting og miksing. Er derfor veldig i tvil om jeg trenger én kjøkkenmaskin, én blender og én foodprosessor, eller kjøpe feks en Kenwood som har ekstrautstyr for alt.

Har vurdert Kenwood KMM023 som kommer med 9 tilbehør, inkl. blender og foodprosessor. Er det noen som bruker ekstrautstyret til sin, og hvor praktisk er det egentlig? Ser for meg at det blir veldig høyt med disse på toppen!

Og som alle andre synes jeg jo at KitchenAid Artisan er fantastisk fin, og kunne definitivt tenkte meg denne på benken om jeg går for to maskiner - én kjøkkenmaskin og én foodprosessor som også har blenderbeholder, feks Kenwood Multipro FPM 264. Da får jeg fremdeles mulighet til å kjøpe iskrembolle til KAen (og pasta?).

Blir kjempeglad om noen kan hjelpe meg med dette!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Bare hold deg under KitchenAid. De ser bare bra ut, men er svak og har problemer.

Kenwood er mitt valg. Har den KMM023, men den er litt øvre nivå. Mindre er også bra, men noe over 1000W burde den ha. Sjekk også utvidelsesmulighetene - Kenwood er bra på det, men ikke billig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...