Jappesen Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Siden jeg bygget denne nye pc'n: Intel I7-4770K - - Asus Z-87 Pro - NVIDIA GeForce GTX 650 Ti Boost -32GB CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO BLUE 1866MHZ -Corsair TX750M - Fractal Design Define R4 -WINDOWS 7 HOME PREM SP1 64-BIT ENG har jeg hatt følgende problem: Når jeg bruker Windows' Shut down restarter den istf. å "dø ut". Googlet problemet, men fant ingen løsning bare masser av ditt og datt. Noen her med gode råd? Lenke til kommentar
Thitorkin Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Inne i kabinettet ditt skal det være to ledninger som går til hovedkortet fra av og restart knappen, det kan være at en av disse er koblet feil på en snodig måte eller noe Lenge siden jeg bygget PC selv så kan ikke gå så veldig mye mer teknisk inn på det. Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Ta deg en tur til kontrollpanel og strømalternativer, tror du kan velge der hvilke under som skal skje når du gjør ditt eller datt med start knappen, dvs power on/off.BmOnline Endret 15. februar 2014 av BmOnline Lenke til kommentar
Cet Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Sansyneligvis bare koblet feil mellom shutdown og restart på hovedkortet. Sjekk om du har gjort det riktig. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 sjekk også alternativer for strøm i bios Lenke til kommentar
covah Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Kan også forårsakes av programvare-krasj idet du forsøker å slå den av, noe som fører til at maskinen restarter istedet. Sjekk i hendelseslisten (Kontroll Panel - Administrative verktøy). Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Tror du finner løsningen her jeg : http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1731896/desktop-turns-shutdown-windows.html Lenke til kommentar
agnard Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Vet ikke om du har samme problemene som jeg hadde, og husker heller ikke om jeg hadde pc'en helt av, men den startet hvertfall svært ofte, og også midt på natten. problemet da var at mus/tastatur starter pc'en uten noen grunn. så start cmd med admin rettigheter, og skriv inn powercfg /lastwake du skal da få opp om en enhet som tastatur/mus har startet opp pc'en din. eventuelt kan du skrive inn powercfg -devicequery wake_armed og få opp alle enhetene som har rettigheter til å starte pc'en. hvis det er dette som er problemet kan du gå på enhetsbehandling, og velge enheten som er problemet og fjerne valget under strømstyring. Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Inne i kabinettet ditt skal det være to ledninger som går til hovedkortet fra av og restart knappen, det kan være at en av disse er koblet feil på en snodig måte eller noe Lenge siden jeg bygget PC selv så kan ikke gå så veldig mye mer teknisk inn på det. De er korrekt koblet. Ta deg en tur til kontrollpanel og strømalternativer, tror du kan velge der hvilke under som skal skje når du gjør ditt eller datt med start knappen, dvs power on/off. BmOnline Intet der. Sansyneligvis bare koblet feil mellom shutdown og restart på hovedkortet. Sjekk om du har gjort det riktig. Det er riktig gjort. Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Kan også forårsakes av programvare-krasj idet du forsøker å slå den av, noe som fører til at maskinen restarter istedet. Sjekk i hendelseslisten (Kontroll Panel - Administrative verktøy). Aner ikke hva jeg skal lete etter der da jeg ikke har peiling. Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Tror du finner løsningen her jeg : http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1731896/desktop-turns-shutdown-windows.html Jeg bruker også MB's WiFi, men ut fra hva jeg leser lykkes noen med å avinstallere WiFi ToGo, andre ikke. Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Vet ikke om du har samme problemene som jeg hadde, og husker heller ikke om jeg hadde pc'en helt av, men den startet hvertfall svært ofte, og også midt på natten. problemet da var at mus/tastatur starter pc'en uten noen grunn. så start cmd med admin rettigheter, og skriv inn powercfg /lastwake du skal da få opp om en enhet som tastatur/mus har startet opp pc'en din. eventuelt kan du skrive inn powercfg -devicequery wake_armed og få opp alle enhetene som har rettigheter til å starte pc'en. hvis det er dette som er problemet kan du gå på enhetsbehandling, og velge enheten som er problemet og fjerne valget under strømstyring. Etter 30-45 min. startet den av selg selv og resultatet av powercfg er: Logitech HID-compliant Unifying Mouse HID Keyboard Device Logitech HID-compliant Unifying keyboard HID-compliant mouse (002) Intel® Ethernet Connection I217-V Dette sier meg egentlig ingen ting. Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 gå inn i bios (uefi) og endre på power on konfigurasjonen (står sikkert på at den skal slå seg på ved strømbrudd ect.) Lenke til kommentar
agnard Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) det du kan gjøre, er å gå i bios, og se om du finne "wake on lan" eller lignende, eventuelt se i instruksjonsboken til hovedkortet, og skru dette av. deretter kan du gå inn på kontrollpanel --> enhetsbehandling og finne "mus og andre pekeenheter" velge logitech, høyreklikk --> egenskaper --> strømstyring og skru av "tillat at denne enheten reaktiverer maskinen" Gjør så dette for tastaturkategorien også, samt HID kompatibel mus og HID keyboard device. (vises ikke "strømstyring" under egenskaper for disse, er det bare å gå videre til neste) Til slutt gjør du det samme under "nettverkskort" kategorien og velger intel ethernet connection eller lignende, og skrur av alternativene under strømstyring her også. Kjør tilslutt powercfg -devicequery wake_armed pånytt og sjekk at det ikke kommer opp noe. Endret 16. februar 2014 av agnard Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Tror fortsatt, som jeg skrev over, at dette er software-relatert. Standardinnstillingene i BIOS skal ikke føre til slikt. Eventuelt kanskje en RAM feil? Det kan jo sjekkes ved å kjøre memtest eller lignende. Regner med at ts har installert riktige chipset drivere, samt resten av drivere som er nødvendig? Lenke til kommentar
xExodusx Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 kan jo være du får blåskjerm i siste sekund og derfor restarter pc'n istedenfor å slå seg av? prøv å last ned bluescreenviewer og sjekk om du har fått noen blåskjermer Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 gå inn i bios (uefi) og endre på power on konfigurasjonen (står sikkert på at den skal slå seg på ved strømbrudd ect.) Skal sjekke det når jeg ser hvordan agnards tips funker. Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 det du kan gjøre, er å gå i bios, og se om du finne "wake on lan" eller lignende, eventuelt se i instruksjonsboken til hovedkortet, og skru dette av. deretter kan du gå inn på kontrollpanel --> enhetsbehandling og finne "mus og andre pekeenheter" velge logitech, høyreklikk --> egenskaper --> strømstyring og skru av "tillat at denne enheten reaktiverer maskinen" Gjør så dette for tastaturkategorien også, samt HID kompatibel mus og HID keyboard device. (vises ikke "strømstyring" under egenskaper for disse, er det bare å gå videre til neste) Til slutt gjør du det samme under "nettverkskort" kategorien og velger intel ethernet connection eller lignende, og skrur av alternativene under strømstyring her også. Kjør tilslutt powercfg -devicequery wake_armed pånytt og sjekk at det ikke kommer opp noe. Har gått gjennom alle og slått av power man for keyboard, Logitechs unifying receiver mens musen ikke hadde en slik opsjon. Slo også av for nettverkskort. CMD viser nå: Logitech HID-compliant Unifying Mouse Logitech HID-compliant Unifying keyboard HID-compliant mouse (002) Forsvinner etter reboot? Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Tror fortsatt, som jeg skrev over, at dette er software-relatert. Standardinnstillingene i BIOS skal ikke føre til slikt. Eventuelt kanskje en RAM feil? Det kan jo sjekkes ved å kjøre memtest eller lignende. Regner med at ts har installert riktige chipset drivere, samt resten av drivere som er nødvendig? Hovedkortet har en led for å sjekke ram'en som slukker når ram'en er OK og det gjør den. Viser også riktig ram i bios. Lenke til kommentar
Jappesen Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 kan jo være du får blåskjerm i siste sekund og derfor restarter pc'n istedenfor å slå seg av? prøv å last ned bluescreenviewer og sjekk om du har fått noen blåskjermer Den vil jeg ikke skjønne noe av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå