Gå til innhold

Omtale av Freedom Fighters (PC/PS2)

Anbefalte innlegg

I en verden hvor historien har tatt en alternativ vending, har Sovjet vunnet den kalde krigen og er på offensiven med sine kommunistiske verdier. Med actionspillet Freedom Fighters beviser utviklerne hos IO Interactive at du ikke trenger å være så grenseløst original eller banebrytende for å lage et virkelig godt stykke digital underholdning.

Les hele omtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I en verden hvor historien har tatt en alternativ vending, har Sovjet vunnet den kalde krigen og er på offensiven med sine kommunistiske verdier. Med actionspillet Freedom Fighters beviser utviklerne hos IO Interactive at du ikke trenger å være så grenseløst original eller banebrytende for å lage et virkelig godt stykke digital underholdning.

Les hele omtalen

Er vel stort sett enig i det meste av omtalen selv om jeg vel vil være litt mer negativ. For meg ble det litt for kjedelig etterhvert samtidig som det paradoksalt føltes som spillet var veldig kort.

Satt likom igjen med en "jaja, det var det" følelse.

Lenke til kommentar

Grei omtale, litt for lite negativ kritikk kanskje.

Spør deg selv: hva skal man gjøre i dette spillet?

Svar:

kill people--->blow shit up--->raise flag

En uttalelse jeg mer enn gjerne sier meg enig i.

Neste oppdrag, og oppdraget etter det igjen, osv, har samme opplegget. Skyt deg frem til bygning X og hev det amerikanske flagget.

Men for all del, spillet har endel positive sider. Kul "ragdoll" effekt på folkene jeg dreper (samme så vi for øvrig i hitman spillene), bra action - dog ganske langtekkelig etterhvert - og fin grafikk uten spesielt høye systemkrav. Kombinasjonen av dette var nok grunnen til jeg rundet spillet på 6 timer - på samme dag. Så sitter du der noen hundre kroner fattigere og tenker: "Okey, det var det... :shrug:"

Min anbefaling: IKKE KJØP DETTE SPILLET

De positive sidene nevnt over holder kanskje for en ukritisk hjernedau fjortiss, men jeg må ha noe mer. Masse action og fin grafikk er ikke verdt diskplassen spillet okkuperer - og i hvert fall ikke pengene det koster!

Her har produsentene bak kvalitetsspillene Hitman 1 & 2 virkelig tråkket i salaten. God bedring, IO Interactive!

Lenke til kommentar
Grei omtale, litt for lite negativ kritikk kanskje.

Spør deg selv: hva skal man gjøre i dette spillet?

Svar:

kill people--->blow shit up--->raise flag

Virkelige visdomsord fra mr"En fyr fra et annet forum". Du kan i samme slengen spørre deg hvilke spill som går under bare: Kill people--->blow shit up. Kan si så mye at listen er lang. Så det posetive med freedom fighters må være "raise flag".

Tetris er moro også.

Lenke til kommentar
En ting jeg biter meg i her er at Multiplayer står som ikke tilgjengelig på PC, men den er det på PS2. Noen god forklaring på det?

Kanskje det er en ny trend? (ref. Halo :evil: )

[ironi]

Siden multiplayer er så himla mye bedre på konsoll så kan de jo bare utelate multiplayer fra PC!

[/ironi]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg begynte å spille spillet i går, og i dag runda jeg det.

Ting som jeg misliker med spillet:

- Altfor lett, etterhvert som du har 4-5 hjelpere så går det jo nesten ikke an å dø (utenom hvis du blir påkjørt, eller detter fra 50 meters hold etter at du har drept lederen).

- Ingen multiplayer

- Ensformig

- Kort, men det er kanskje like greit hvis de ikke greier å ha med flere elementer enn skyt, knus og raise flag.

Da jeg hadde 10 frihetskjempere med meg så ble det ganske kaotisk. Jeg ville bare bli ferdig med spillet så fort som mulig, så jeg løp RAMBO stil gjennom alle og drepte alle og enhver. Greit at man ikke greier å drepe sine egne, for det ble etterhvert vanskelig å se forskjell mellom de.

Dette er et spill jeg ikke ville ha kjøpt, det er rett og slett ikke verdt pengene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...