kilik Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 20 medaljer til nå. Ser ut til at vi kan nå Olympiatoppens mål om 26 medaljer totalt til tross for smøreproblemene. 9 gull kan på ingen måte kalles skuffende. 8-12 gull er hva man realistisk sett bør forvente av Norge i et OL. Torino-OL med sine 2 gull var altså en skikkelig fiasko. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Tror vi kan avlyse OL-fiaskoen. Til tross for smøreproblemer og slikt er vi fortsatt best. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Men vi har tapt mange medaljer pga smøreklusset, så en oppvask må til i etterkant av lekene! 1 Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Man kan jo ikke vite at man helt sikkert hadde tatt medalje med gode ski. Vi leder medaljestatistikken. Mer kan vi ikke forlange. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Kan all skyld legges på smørerteamet, eller kan deler av skylda legges på at Socchi ligger ganske høyt, slik at oppladningen til mesterskapet kanskje ikke var optimal for alle? Tenker spesielt da på at Bjørndalen tok gull da Svendsen feilet i sporet. Bjørndalen har også hatt et helt annet oppladning og opplegg ( i høyden) enn de fleste andre og han har virket pigg hele veien. Synes også det er litt spesielt med tanke på at resultatene begynner å komme i enden av oppholdet for de fleste, noe som er vanlig i "høyden", der man trenger litt tid på å tilpasse seg. Bare en tanke. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Tja, muligens formsvikt også har spilt inn. Men hovedskylden må legges på dårlige ski. Løperne uttalte jo selv at de gikk med lim under skia. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Ja, men det er ingen garanti for at det hadde blitt medalje med gode ski. Det som kan sies er at vi er gått glipp av medaljemuligheter pga dårlige ski. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Ingen garanti, men meget sannsynlig med norsk medalje på stafettene hvis vi hadde hatt "normale" ski Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Ja, jeg har hørt de har sagt det, men jeg har bare vanskelig for å tro at et så rutinert smøreteam kan gå på en kjempeskrell flere dager på rad. Det var jo alltid i bakkene oppover de mistet "teten" også, selv om jeg skjønner at kreftene kanskje var oppbrukt pga. dårlig gli. Dog, jeg kan ikke huske jeg så denne dårlige gliden i utforkjøringene? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Joda, men ganske mange utøvere har uttalt at de hadde møkka ski, så det er nok ikke grunnløse bortforklaringer. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Vi har allerede flere gull enn vi fikk i Vancouver. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Det er meget sjelden at utøvere klager på skiene, selv om de er dritt. Så når de faktisk sier at skiene er dårlige, så tror jeg på det. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Smøreteamet har vært en fiasko. Alle andre har vært fantastiske. Kan ikke klage, alt sett under ett. Lenke til kommentar
fox Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Fiasko at svingene i disse løypene (langrenn, skiskyting og kombinert) er ikke bygd for spennende spurt på slutten! Jeg vil ha en lengre bane for siste spurt istedenfor mange svinger som gjør at det blir kjedelig å se på. Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Smøre teamet har jo vært åpne om at de har feilet hele veien, og at hele det norske laget plutselig ikke var i form er vel lite sannsynlig også. Skjønner ikke hvordan det fortsatt kan være en diskusjon om det har vært krise i smøreteamet. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Herrestafetten var ganske åpen selv før smøresmellen, men akkurat damestafetten irriterer meg litt. Det var i forkant av mesterskapet det eneste gullet jeg så på som en selvfølge. (Stafettlaget besto jo i tillegg av dem fire øverste plassene i verdenscupen sammenlagt). Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Når går herrestafetten forresten? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 I hvilken gren? er det noen stafetter igjen? Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 (endret) Når går herrestafetten forresten? Må skuffe deg! Den er gått og Sverige vant. Endret 20. februar 2014 av Bond007 Lenke til kommentar
Latias Skrevet 20. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2014 I hvilken gren? er det noen stafetter igjen? To stafetter i skiskyting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå