Femtekolonne Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Hun ønsker seg nettbrett og har spart ukepenger og bursdagsgaver i lang tid. Det er ipad mini, den billigste man får på Lefdal til 2000kr, som hun har spart til. Etter å ha spurt hva hun skal med den så er det til spill, noe hun har god trening i fra Ipad 2 og min ipod touch. Hun har ikke og får ikke tv på rommet så Netflixen vil fortsatt bli kjørt på tvn i stua via den gamle ipod 2. Ser at samsung har ett rimeligere, 1300kr, nettbrett. Er det noe og er det like brukervennlig for oss som ikke har noe android fra før? Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Hun ønsker seg nettbrett og har spart ukepenger og bursdagsgaver i lang tid. Det er ipad mini, den billigste man får på Lefdal til 2000kr, som hun har spart til. Etter å ha spurt hva hun skal med den så er det til spill, noe hun har god trening i fra Ipad 2 og min ipod touch. Hun har ikke og får ikke tv på rommet så Netflixen vil fortsatt bli kjørt på tvn i stua via den gamle ipod 2. Ser at samsung har ett rimeligere, 1300kr, nettbrett. Er det noe og er det like brukervennlig for oss som ikke har noe android fra før? Min datter på 8 år endte opp med Asus Memopad 7" (kr 999,- på expert/elkjøp/lefdal) nå for to uker siden. Veldig fornøyd. Ser to minuser: Det er ikke kamera på baksiden, kun frontkamera. Og det er litt kronglete brukeropplevelse. Derimot er det flere plusser: 16gb lagring, ruglete bakside som gjør den lettere å holde, virker solid, grei skjerm osv. Brukervennlighet synes jeg ikke du burde henge deg opp i, barn idag tar sånne ting mye lettere enn oss De finner frem til alle mulige ting de ønsker fordi de tør å lete, min tanke er at det er supert om de får de vanskeligst mulige utfordringer for nettopp å lære seg sånt i ung alder da det er lettest. Edit: Hun hadde spart penger til samsungen du nevner, men siden den gikk opp i pris nå i januar så fikk jeg overtalt henne til å velge memopaden pga lagring, samsungen har bare 8gb. (Jeg laster ofte ned filmer til bilkjøring etc. hvor man ikke har wifi) Det viktigste blir vel å finne noe hun vil ha, siden det er hennes penger. Så om hun står fast på at hun ønsker ipad, så bør du la henne kjøpe den. (Eller ta henne med til butikk så hun får prøve alternativene før hun bestemmer seg.) Endret 15. februar 2014 av Heidi Lenke til kommentar
teitur Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Tror faktisk Jeh ville valgt iPad mini foran tab3 7". Dårligere og ikke minst mindre skjerm, og prosessoren er heller ikke mye å skryte av. Tok en kikk på komplett, og de androidbrettene jeg kunne sett på som mulige bedre alternativer er i samme prisleie som iPad mini. (Først og fremst LG gpad 8.3, Samsung tab3 8" & note 8", og Nexus7 2014) Endret 15. februar 2014 av teitur Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg ville helt klart valgt Nexus 7 eller Gpad 8.3 foran de andre Android-alternativene, like greit å kjøpe kvalitet først som sist, spesielt når prisforskjellen er så liten. Har ikke kjempemye greie på spill på sånne (er vel for gammel til å akseptere at man kan drive med sånt uten håndkontroller eller mus/taster ), men kanskje utvalget er bedre på iOS? Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg ville helt klart valgt Nexus 7 eller Gpad 8.3 foran de andre Android-alternativene, like greit å kjøpe kvalitet først som sist, spesielt når prisforskjellen er så liten. Har ikke kjempemye greie på spill på sånne (er vel for gammel til å akseptere at man kan drive med sånt uten håndkontroller eller mus/taster ), men kanskje utvalget er bedre på iOS? Personlig så skjønner jeg ikke gleden med spillene til mobil eller nettbrett. De er rett og slett ganske dårlige. Vi har playstation 2 (bla med det beste spillet som er laget: Psyconauts), xbox 360, nintendo 3ds og ps vita, men det er altså nettbrett som er greia. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Gi han lego istedet... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) LG G PAD er definitivt det beste valget til rett under 2000,-. Kontra IPad Mini har den mye bedre skjerm og ikke minst prosessor som er alfa når det gjelder spill. Nexus 2 kommer på en god 2 plass. Hvis Pappa er spandabel så selger Expert IPad Mini Retina denne helgen for kun 2690,- dette ville vært mitt førstevalg. http://www.expert.no/nettbrett/ipadminiretinawifi16gbsilver/p/11126/ http://www.amobil.no/artikler/test-lg-g-pad-8-3/153948/konklusjon http://www.expert.no/datanettbrett/lgv500white8tablet/p/12309/ Endret 15. februar 2014 av Jada-jada 1 Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg støtter de andre forslagene med gpad 8.3" (sitter på en sånn nå), men jeg skjønte førsteinnlegget som at de var ute etter noe billigere enn ipad siden han hadde søkt etter billigste. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Greia er at jeg synes det er overkill, perler for svin eller hva annet man skal kalle det og kjøpe ett topp nettbrett med dertil høy pris for å spille Tiny Thief, Subwaysurfers etc. Som 8åring er hun ikke på nett og innen den tid kommer så er ett nettbrett hun kjøper nå akterutseilt. Ett annet aspekt er at 8åringer er litt uvørne, og jeg som forsiktig voksen sprakk skjermen på Ipaden i løpet av kort tid. Det svei å få det fiksa selv uten å ta den til appel. Hun må jo få bestemme selv så vi får ta en tur i butikken og holde og trykke litt, men jeg tror jeg skal prøve å selge inn Samsung Galaxy Tab 3 7" til 1300kr. Har sjekket finn.no etter brukte nettbrett, men folk forlanger den prisen du må betale for en ny, i nettbutikker, for sin gamle.. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Ikke kjøp android, det er ikke i nærheten av iPad og alle, deg inkludert, vil bli skuffet.(Jeg jobber med mobil/tablet apps til daglig) Endret 16. februar 2014 av Zepticon 2 Lenke til kommentar
SubstansPrime Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Ikke heng deg for mye opp i om det er android eller ios nettbrett du kjøper. Å si at android ikke er i nærheten er lite nyansert og uten begrunnelse. Her hjemme er det to jenter på 3 og 10 år som bruker nettbrettene våre. Vi har både en ipad 2 og en asus memo pad fhd 10. Jentene bruker begge operativsystemne like lett og vi har akkurat de samme spillene på dem. Selv er jeg kjempefornøyd med begge to og har ingen favoritt blant dem. Et tips er å sjekke nettbutikkene som ofte har dagstilbud på nettbrett, særlig på søndager. 1 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Noen som har erfaringer med ARCHOS 70B TITANIUM? Enda ett nettbrett til 1200kr. android 4.1 Jellybean står det, men det sier ikke en eplebruker som meg noe. Jeg har forsåvidt en android telefon med android 2 ett eller annet, og den holder bare til sms og endomondo.. Lenke til kommentar
Heidi Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Greia er at jeg synes det er overkill, perler for svin eller hva annet man skal kalle det og kjøpe ett topp nettbrett med dertil høy pris for å spille Tiny Thief, Subwaysurfers etc. Som 8åring er hun ikke på nett og innen den tid kommer så er ett nettbrett hun kjøper nå akterutseilt. Ett annet aspekt er at 8åringer er litt uvørne, og jeg som forsiktig voksen sprakk skjermen på Ipaden i løpet av kort tid. Det svei å få det fiksa selv uten å ta den til appel. Hun må jo få bestemme selv så vi får ta en tur i butikken og holde og trykke litt, men jeg tror jeg skal prøve å selge inn Samsung Galaxy Tab 3 7" til 1300kr. Har sjekket finn.no etter brukte nettbrett, men folk forlanger den prisen du må betale for en ny, i nettbutikker, for sin gamle.. Jeg er helt enig med deg. Og derfor er jeg glad jeg fikk overtalt min datter bort fra samsungen og over på memopad. Begge er jo android og plastikk (jeg er ikke kjent med apple-produkter, men har fått med meg at det er god kvalitet), men memopaden er tykkere og lettere å holde og virker mer solid av en eller annen grunn. Gpaden jeg selv har er tynn som bare det, og jeg er mer redd for å glippe den enn memopaden. Har også bestilt deksel på ebay http://www.ebay.com/itm/321285151796?var=510207249473&ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649 for en femtilapp, sånne er fine å sette på uansett hvilket brett hun velger. Jeg trodde jo min frøken ville endre ikoner osv, men hun har rett og slett lastet ned rundt 10 spill, lagt alle på hjemmeskjermen og har en levende sims-bakgrunn som jeg tror kom med et spill Brukes mye til nrk super tv også. Har min gmail-konto der inne, med passord hvis hun skal kjøpe noe. (Fikk velge ett kjøpespill da hun fikk det) Det er typisk spill på topplisten som ligger der, sudway surfers, minecraft, flappy bird, angry birds, osv. Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Ikke kjøp android, det er ikke i nærheten av iPad og alle, deg inkludert, vil bli skuffet. (Jeg jobber med mobil/tablet apps til daglig) Du er helt frelst av Apple og det er helt greit. Men slutt å bare anbefale Apple produkt for det er din religion. Andre folk er veldig fornøyd med Windows og Android. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Du er helt frelst av Apple og det er helt greit. Men slutt å bare anbefale Apple produkt for det er din religion.Andre folk er veldig fornøyd med Windows og Android. Jeg sier at om noen ønsker seg apple, så nytter det ikke å kjøpe en android dings og tro at det blir det samme. Det blir som å ville ha en BMW, og så ender man opp med en gammel Hyundai. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Et nettbrett er ikke bedre en appene du kan kjøre på den. Og der er Apple overlegen. En iPad Mini til 1900,- eller en iPad 2 til 2790,- vil være et glimrende førstegangs nettbrett. Om du finner noen Elkjøp butikker som har dem på lager vel å merke...hvis ikke så er neste i prisrekka iPad Mini Retina til 2790,- Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Et nettbrett er ikke bedre en appene du kan kjøre på den. Det er helt rett. Og flere av appene jeg bruker får du ikke til Apple og derfor er det ubrukelig for MEG. Skal du bare spille Angry Birds spiller det ingen rolle hva operativsystem du har. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg blir litt usikker når IOS vs Android blir sammenliknet med BMW vs gammel Huyndai. Jeg ønsket meg BMW, men endte opp med en fin Toyota Camry og må si meg fornøyd med det i ettertid. Begge gjør det samme og begge gjør det bra, om enn med hver sin sjarm. Kanskje de får litt ulike tider på Nurburgring, men til min kjørestil gjør de nøyaktig det samme. En jente på 8 vil bare spille de spillene som alle de andre ungene spiller (som nevnt type Tiny Thief) og se NRK super, ikke multitaske og kjøre tunge bilderedigeringsprogrammer etc. Jeg liker Apple veldig godt selv og synes min Ipod Touch gen 5 og Ipad2 er like viktige for husholdningen som kjøleskapet er, men jeg tror kanskje ett Archos 70 kan gjøre det en Ipad Mini kan like bra og gi henne nok penger igjen på grisen til noe hun ønsker seg neste gang. Er blitt veldig i tvil og det er 50/50 mellom Archos og Ipad mini (UTEN retina). Kan hende farmors kjøp av ipad og mulighet for facetime (morro en gang eller to) vil helle mot Apple. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Er blitt veldig i tvil og det er 50/50 mellom Archos og Ipad mini (UTEN retina). Kan hende farmors kjøp av ipad og mulighet for facetime (morro en gang eller to) vil helle mot Apple. Selv om det er bare 0,9" forskjell på skjermen på de 2 alternativene du nevner, gjør skjermformatet 16:10 mot 4:3 at skjermen på iPad mini er mye større enn på et 7" nettbrett. Jeg har begge deler, og i bruk merker man denne forskjellen veldig godt. Skjermen på 7" er har bare 74% av arealet som iPad mini har, se her: http://www.gizmag.com/ipad-mini-vs-nexus-7-2013/28450/ . I en nettleser er dette svært merkbart, du får ca 67% mer informasjon vist fra en nettside uten å scrolle på en iPad mini enn på en 7": https://www.google.no/search?q=ipad+mini+7+inch+android+screen+size&sa=N&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=ejQBU-PGIuX-ygPkh4HICg&ved=0CGYQsAQ4Cg&biw=1600&bih=775 Med mindre du kommer over et supertilbud, er brett til under ca 1500 så trege i bruk at det er irriterende (for meg). iPad mini (gammel modell) er raskere og bedre i bruk enn de aller fleste konkurrenter i samme prisområde (med noen unntak). Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Synd det ikke er muligheter for minnekort på ipad. Spørs hvor lenge 16gb holder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå