Gå til innhold

Oppgradere eller bygge ny pc?

Anbefalte innlegg

Jeg merker mer og mer at pcen begynner å bli utdatert og vurderer nå om jeg skal bygge ny pc fra bunn eller om jeg bare kan oppgradere det det jeg har.

Vil ha muligheten til å spille BF4 på High, eller Ultra og andre kommene spill!

Jeg har i5 760 (Corsair H50), Corsair Dominator 8GB, Asus p7p55d Deluxe, Sapphire HD 6950, Corsiar HX650W og WD 1TB Black i et Antec 902.

Kan tenke meg at jeg må ha ny både ny cpu og psu om jeg bytter til et av de beste skjermkortene nå. Men, har dårlig med penger, så leter etter den billigste måten å få til noe som funker som jeg muligens kan forbedre etterhvert.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv ville jeg ha startet med å oppgradere hovedkort og prosessor. En I5 4670k og ett Z87 hovedkort. Så kan du kjøpe nytt grafikk kort nå eller senere, alt etter hva lommeboken tillater :) HX650w er ingen dårlig strømforsyning og når budsjettet ikke strekker så langt en kunne ønske seg ville jeg ha beholdt den. Den er nå bedre enn mye annet som er på markedet.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Selv ville jeg ha startet med å oppgradere hovedkort og prosessor. En I5 4670k og ett Z87 hovedkort. Så kan du kjøpe nytt grafikk kort nå eller senere, alt etter hva lommeboken tillater :) HX650w er ingen dårlig strømforsyning og når budsjettet ikke strekker så langt en kunne ønske seg ville jeg ha beholdt den. Den er nå bedre enn mye annet som er på markedet.

Enig i at det er lurt å begynne med nytt hk og cpu. Har en kompis som hadde samme cpu og ca tilsvarende skjermkjort. Han byttet bare cpu og opplevde at bf4 gikk utrolig mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i den. Jeg ville også sett på muligheten for å investere i en SSD disk. Forbedringene som en slik rakker gir, bør ikke undervurderes.

Lenke til kommentar

Du får nok ikke BF4 på ultra.

Du må oppgradere cpu og hovedkort.

Viss du skal kjøre BF4 på ultra må du bruke enda mer penger. Feks 2x 780ti eller 2x R9 290X :)

Å da bør du gå over til LGA2011 igjen for å få full effekt.

Det her er da tull. Må ikke ha skjermkort til 10 000kr for å kjøre BF4 på ultra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du treng ikkje 2 780ti for og få ultra grafikk på bf4. Har ein ven som har 770 og han drar da på ultra.

120 fps så trenger du nok minst 2 vanlige 780 ja :)

Pluss en moderne 4 eller 6 kjerner Intel på 4.5 ghz og oppover.

Hva tyder på at TS sitter på en 120Hz skjerm i det hele tatt? Eller krever noe slikt når en ser på hva han hadde fra før. Det hele blir litt vel urealistisk. De fleste klarer å duppe ned til 30-40 fps inne mellom

Endret av otl
Lenke til kommentar

Du treng ikkje 2 780ti for og få ultra grafikk på bf4. Har ein ven som har 770 og han drar da på ultra.

Alle skjermkortet klarer å dra så og si de fleste spill på ultra. Men spillbart? altså minimum fps på 60.

Det klarer han IKKE. Jeg har selv 770 og en 4770K cpu som er klokket til 4.4GHz. Jeg klarer ikke minimum 60FPS.

60fps er tallet vi snakker om her i dataverden når vi sier at det klarer å dra et spill.

Husk minimum 60fps.

I BF4 på 64MP på en av de store banene. Prøv!!! Lover deg at du ikke er i nerheten en gang å få en brukende FPS.

Viss du skal kjøre BF4 på ultra må du bruke enda mer penger. Feks 2x 780ti eller 2x R9 290X :)

Det her er da tull. Må ikke ha skjermkort til 10 000kr for å kjøre BF4 på ultra.

Jo, du trenger det. en stk 780ti så klarer du vel minimum 60fps.

tull å tøys

Ikke noe tull å tøys dette.

TS

kjøp nytt hovedkort og cpu :)

Så tar du skjermkortet neste gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kan det jo hende det må 3x 780ti/Titan for å kjøre det på ultra, alt etter hvilken/hvilke skjermer en har. Men selv kan jeg ikke si at han må kjøpe seg 3x 780ti/Titan av den grunn for at han skal få til å spille det med grei nok fps :) For det har jo tross alt litt og si om han har 3 skjermer, 1 skjerm, hvilken oppløsning og Hz det er på skjermen/skjermene. Dumt og gå ut i fra at han spiller over 3 skjermer og anbefale skjermkort etter hva han kan spille BF4 på ultra med hvis han kun sitter med en 1920x1080 skjerm med 60Hz og er fornøyd med hva han får ut av den.

Dette kun tatt som ett eksempel.

Regner med du skjønner godt hva jeg vil frem til her.

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...