Gå til innhold

Reparert minnepenn kommer opp som 0 byte, raw og må formateres

Anbefalte innlegg

Loddet en knekt Sandisk (selvsagt) usb-penn for å reddet innholdet. Fikk det om sider til, så pennen "lever", men jeg støter på noen problemer:

- Maskinen sier at pennen må formateres (dette er selvsagt ikke gjort).

- Kommer opp i min datamaskin. Under egenskaper står det 0 byte på alle linjer.

- Under Datamaskinbehandling kommer den opp som 64 mb, noe jeg tviler på er riktig størrelse, og det står at den er ok, men raw.

Har prøvd en drøss med programmer for å redde innholdet, blant annet GetDataBack og Remo Recovery, men også 3-4 andre programmer, uten resultat. 3-4 av programmene greide å scanne penna, men fant ikke noe innhold. En ting et par av de har til felles er at de ikke greier å bestemme seg for hvilket filsystem den har, om det er FAT eller NTFS. Den kom dog opp som FAT16 da jeg kjørte det ene programmet, men det hjalp ikke stort. Mener å huske at et par andre av programmene ga melding om at det ikke var noe filsystem på pennen i det hele tatt.

Har testet på Win XP, Vista og 7 uten at det har utgjort noen forskjell. Ved et par tilfeller kommer det opp at driveren ikke kunne installeres, mens det på samme maskin funket greit når jeg prøvde senere.

Når jeg klikker på "trygg fjerning" kommer den opp med feil navn.

Nå er jeg tom for forslag, så er det noen her som har noe lurt å komme med?

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...