Galexon Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Hei! Vurderer for tiden å kjøpe meg en replica tysk hjelm fra krigen som samleobjekt, fordi de autentiske hjelmene er så sjeldne og dyre. Prisen på en slik kommer over 200 kr grensa vi har i Norge. Det jeg lurer på er hvordan det fungerer med mva på varer jeg kjøper på ebay? Er det noe jeg må ta ansvaret for å få betalt selv, eller vil jeg få en faktura/krav om betaling av dette? Jeg er totalt grønn når det kommer til netthandel utenfor landets grenser, så dette har jeg aldri vært borti før. Hvis det er noen som kunne forklart meg hvordan dette fungerer på en slik måte som en grønnskolling på området forstår, ville jeg blitt svært takknemlig Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Om den ikke vet et lite mirakel sklir gjennom tollen ubemerket (det hender faktisk iblant), vil posten sette et oppkravsgebyr på den. Du må altså betale mva og gebyr når du henter pakken. Om den blir fraktet til døra di av f.eks fedex eller ups får du en faktura i posten senere. Avhengig av selskap kan det ta alt fra en uke til en måned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå