Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Må flytte ut raskt

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Er en 23 år gammel mann som har bodd hjemme hele livet, jeg takler det rett og slett ikke mer, jeg har ikke økonomi til å leie noe, jeg har en deltidsjobb 2 dager i uka, jeg krangler med familien hver dag og jeg må ut, hva skal jeg gjøre? er desperat, er det noen muligheter for støtte til å flytte ut? få hjelp til leie et sted?

Anonymous poster hash: 3e2da...60e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel man kan vel søke om trygd eller noe slikt?

Er du student så kan du få stipend. Uansett så hadde jeg nok funnet en deltidsjobb med mer vakter. Da jeg gikk skole jobbet jeg nesten hver dag på coop, og man får jo mye tilegg på kveld.

Lenke til kommentar

har friår måtte ta et friår fra skolen, jeg trenger rett og slett en heltidsjobb men klarer ikke å få det, bor i oslo. Kan jeg få trygd og isåfall hvordan? jeg vil bare ha penge til leie ikke noe mer

jeg blir rett og slett psykisk uvel av å bo hjemme

Moderator-EDIT (r2d290): Har anonymisert innholdet i denne posten. Antar at personen i denne posten er den samme som trådstarter.

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Har ikke NAV noe bostøtte? Men da må du vel allerede eie/leie en bolig fra før. Men det tryggeste hadde vært å fått seg en fullstilling. Eventuelt må du finne deg en romkamerat. økonomisk stønad(sosialhjelp) er vel også en mulighet. Anyways råder deg til å ta kontakt med en rådgiver som kan om dette, eller kontakte NAV. Som oftest tilbyr NAV rådgivere innen for dette feltet.

Endret av sicios
Lenke til kommentar

Jeg tror i utgangspunktet ikke du har andre muligheter enn sosialstønad og eventuelt bostøtte. Problemet med den løsningen er at du må flytte ut først, og så søke støtte. Det kan bli en ekstremt tung periode. Etter det igjen blir det også ganske tungt, for sosialstønad er ikke mange kronene.

Skal du studere neste år? I så fall ville jeg vurdert å vente til da, så har du studielån i tillegg til dine to dager i uka. Og er du sikker på at du ikke klarer å få deg jobb hvor du jobber mer enn 2 dager i uken? Det må jo finnes en åpning i butikk, bemanningsbyrå, helsevesenet eller lignende.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...