Albert Andersson Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Pilfink ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ulv Sandberg Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 For å være helt ærlig Albert, hadde jeg sett denne i hagen ville jeg trodd det var en spurv, så mye peiling på fuglearter har jeg....over til bildet, her synes jeg du har truffet meget godt med skarphet, særlig øyet som jeg synes er særs viktig, fin fargebruk både av fugl og bakgrunn....liten sjarmør dette! mvh Ulv Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 For å være helt ærlig Albert, hadde jeg sett denne i hagen ville jeg trodd det var en spurv, så mye peiling på fuglearter har jeg....over til bildet, her synes jeg du har truffet meget godt med skarphet, særlig øyet som jeg synes er særs viktig, fin fargebruk både av fugl og bakgrunn....liten sjarmør dette! mvh Ulv Hei, Ulv. Tusen takk for hyggelig og positiv kommentar ! Det er svært lett å ta feil av pilfink og gråspurv, spesielt når det gjelder unge fugler / hunnfugler, og jeg er ofte litt i villrede selv. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
nutini Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Hei Albert. Fint portrett av pilfinken med god skarphet og behagelig bakgrunn. Arvid. Lenke til kommentar
fotopoulsen Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Rene modellen denne pilfinken. Skulle tro du hadde instruert den " ryggen til og hodet mot meg" Veldig fin positur, syns også du har truffet godt med skarpheten her. Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Ser mistenksom ut, ikke sikker på fotografen? Flott komponert og fin treff med fokus, utmerket bakgrunn. Gråspurv er det nok. Mvh Melvin Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Hei Albert. Fint portrett av pilfinken med god skarphet og behagelig bakgrunn. Arvid. Hei, Nutini. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Rene modellen denne pilfinken. Skulle tro du hadde instruert den " ryggen til og hodet mot meg" Veldig fin positur, syns også du har truffet godt med skarpheten her. Hei, Fotopoulsen. Tusen takk for hyggelig kommentar ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Ser mistenksom ut, ikke sikker på fotografen? Flott komponert og fin treff med fokus, utmerket bakgrunn. Gråspurv er det nok. Mvh Melvin Hei, MotoG Tusen takk for hyggelig kommentar ! Jeg var i tvil om det var gråspurv eller pilfink, men endte opp med å tro at det er en ung pilfink, for de mangler den svarte kinnflekken. Den avbildede fuglen har rødbrun isse, og det tyder på pilfink, da gråspurven har grå isse. Men uansett, - pilfink og gråspurv er nær beslektet, og begge er spurver. Pilfink burde kanskje hete brunspurv ? Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Enig med Melvin her, en flott gråspurv, det er ikke noe unger nå så ikke pilfink herr Andersson. Pilfinken har den svarte flekken på hodet nå både han og hun så hva det sagt God helg !!!!! Med hilsen Leif Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Enig med Melvin her, en flott gråspurv, det er ikke noe unger nå så ikke pilfink herr Andersson. Pilfinken har den svarte flekken på hodet nå både han og hun så hva det sagt God helg !!!!! Med hilsen Leif Blev lit tvivlende om ung pilfink? Albert. Ikke noe unger nå og veit ikke ner pilfinken får den svarte flekken? Mvh Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Enig med Melvin her, en flott gråspurv, det er ikke noe unger nå så ikke pilfink herr Andersson. Pilfinken har den svarte flekken på hodet nå både han og hun så hva det sagt God helg !!!!! Med hilsen Leif Hei, Leif. Takk for hyggelig kommentar ! Som nevnt i tidligere svar, kan det være vanskelig å skille gråspurv og pilfink, men rødbrun isse "drar i retning av " pilfink. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Enig med Melvin her, en flott gråspurv, det er ikke noe unger nå så ikke pilfink herr Andersson. Pilfinken har den svarte flekken på hodet nå både han og hun så hva det sagt God helg !!!!! Med hilsen Leif Blev lit tvivlende om ung pilfink? Albert. Ikke noe unger nå og veit ikke ner pilfinken får den svarte flekken? Mvh Leif Hei igjen, Leif. Den avbildede fuglen har kjennetegn fra både gråspurv og pilfink, og hybrider av disse nær beslektede fugleartene skal forekomme, - så kanskje det er det ? Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Enig med Melvin her, en flott gråspurv, det er ikke noe unger nå så ikke pilfink herr Andersson. Pilfinken har den svarte flekken på hodet nå både han og hun så hva det sagt God helg !!!!! Med hilsen Leif Blev lit tvivlende om ung pilfink? Albert. Ikke noe unger nå og veit ikke ner pilfinken får den svarte flekken? Mvh Leif Hei igjen, Leif. Den avbildede fuglen har kjennetegn fra både gråspurv og pilfink, og hybrider av disse nær beslektede fugleartene skal forekomme, - så kanskje det er det ? Vennlig hilsen Albert. Ja Albert denne var lit vansklig, kan vare en hybrid? Et er sikkert, det er en gråspurv eller pilfink Med hilsen Leif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg