erik456 Skrevet 14. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Hei, jeg har et spørsmål til dere hvilken av disse studiene er det størst sjanse for å jobb i olje på plattform ønsker gjerne 2 / 4 . Mekatronikk studie ved Uia, Elektronikk ingeniør, Petrolium ved UIS? Endret 14. februar 2014 av erik456 Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2014 Har en del kompiser som går petroleumstek på NTNU/UiS og de sier hvertfall at det er ikke mange med den utdanningen der som jobber 2-4. Lenke til kommentar
ole5 Skrevet 14. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2014 Hva er 2-4? skal søke petroleum på ntnu i år. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2014 Hva er 2-4? skal søke petroleum på ntnu i år. 2-4 rotasjon. Altså, 2 uker jobb 4 uker fri. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Dei fleste ingeniørane innan petroleumsindustrien jobbar på land. Det er lettare å få jobb som fagarbeidar. Det finnes sjølvsagt ingeniørar ute, men i eit stort mindretal, og det blir stadig færre. 2 Lenke til kommentar
erik456 Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Tusen takk for svar, men spørsmålet mitt, er hvilken av disse studiene, er mest rettet mot å jobbe på plattform?Eller veit dere om en anna type ingeniør som kan være mer aktuell? Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Tusen takk for svar, men spørsmålet mitt, er hvilken av disse studiene, er mest rettet mot å jobbe på plattform?Eller veit dere om en anna type ingeniør som kan være mer aktuell? Petroleumsteknologi av de du nevnte. Gå retning boreingeniør. Om man skal studere petroleum burde man dra til oljen sin hovedstad, så bra valg med Stavanger Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Har en del kompiser som går petroleumstek på NTNU/UiS og de sier hvertfall at det er ikke mange med den utdanningen der som jobber 2-4. Man jobber ikke svart/hvitt 2-4 før man er ferdig med trainee-programmet i ni av ti tilfeller. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Om du er litt hendig av deg ville jeg valgt automasjon/mekatronikk/elektro for så å satse på en service/felt ingeniør stilling. Disse er enklest å få med ett fagbrev men det er folk med kun teoretisk utdannelse som også har slike stillinger. Man må gjerne reise verden rundt og har ikke fast 2-4 stilling, men nok av fri og nok av penger(Overtid er ganske normalt i slike stillinger så man sliter seg fort ut) Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 15. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 15. februar 2014 Har gjort litt research på dette selv og Schlumberger rekrutterer i hvertfall BREDT blant de fleste realfaglige linjer, i hvert fall gjorde de det på siste stillingsannonse jeg så. Alt fra bachelor i kjemi/fysikk/matematikk til maskiningeniør, byggingeniør og petroleumsteknologi. Som andre påpeker er ikke dette stillinger det kryr av og jeg har inntrykk av at det kan bli færre av disse på sikt, så om jeg var deg hadde jeg nok tatt høyde for hva du trives med om du skal jobbe på land slik at du kan få både i pose og sekk. Kjipt om du etter tre år ikke skulle komme deg offshore og du ikke har en utdanning du vil trives med på land, satt litt på spissen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå