Gå til innhold

Hvilket nettbrett bør jeg gå for? (android)


tomacro

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

Gjør som meg: Kjøp ett av hver :) Jeg har både iPad vanlig i et par utgaver, en mini, en 10" og en 7" med Android. Men: Dersom jeg skulle kvitte meg med alle unntatt et, ville jeg uten tvil beholdt iPad'en.

 

Det finnes DLNA-apper for iOS også, og det funker greit med DLNA fra iPhone. Har likevel en feeling av at DLNA ikke er så stabilt som AirPlay.

 

Lyden har jeg ikke tenkt særlig over, ingen av dem låter særlig bra, men det kan man heller ikke vente med bittesmå høyttalere. Dersom jeg skal bruke de til noe som krever grei lyd, kobler jeg enten til trådløst eller kablet headset dersom det er kun for meg, eller BlueTooth-høyttalere eller (for iPad) Airplay via Apple-TV til hjemmekino/soundbar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør som meg: Kjøp ett av hver :) Jeg har både iPad vanlig i et par utgaver, en mini, en 10" og en 7" med Android. Men: Dersom jeg skulle kvitte meg med alle unntatt et, ville jeg uten tvil beholdt iPad'en.

 

Det finnes DLNA-apper for iOS også, og det funker greit med DLNA fra iPhone. Har likevel en feeling av at DLNA ikke er så stabilt som AirPlay.

 

Lyden har jeg ikke tenkt særlig over, ingen av dem låter særlig bra, men det kan man heller ikke vente med bittesmå høyttalere. Dersom jeg skal bruke de til noe som krever grei lyd, kobler jeg enten til trådløst eller kablet headset dersom det er kun for meg, eller BlueTooth-høyttalere eller (for iPad) Airplay via Apple-TV til hjemmekino/soundbar.

Okey så det går an å bruke dlna via i Phone også

 

Men har du erfaring av dongle?

Visste ikke det fantes en gang

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hva tenker du på med "dongle" i denne sammenhengen? Jeg kjører AirPlay til AppleTV og DLNA til BluRay-spiller, som begge er koblet til TV med HDMI. Ingen dongler her.

Lenke til kommentar

Dette er Samsung-"kopi" av Apple-TV. Den støtter kun noen få Samsung-produkter (og ingen andre). Ingen av mine Samsung-tablet kan brukes på denne.

det ble en ipad air på meg i dag :)

godt fornøyd så langt

 

Har ikke skaffet meg apple tv enda, så prøvde jeg å finne en DLNA app, men det var ekstremt mange av dem

noen forslag til hvem jeg bør velge?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Gratulerer! Ble det 16 GB til 3333 på lefdal.com?

 

Testet DLNA i fjor sommer, før jeg kjøpte Apple-TV, men har byttet telefon etter dette, og husker ikke hva appene het. Du vil ikke kunne streame video fra for eks HBO via DLNA, så dersom dette er ditt bruksområde, kan du like gjerne kjøpe en Apple-TV eller 2 (dersom du har flere TVer) med en gang. Koster 690 de fleste steder nå.

Lenke til kommentar

Gratulerer! Ble det 16 GB til 3333 på lefdal.com?

 

Testet DLNA i fjor sommer, før jeg kjøpte Apple-TV, men har byttet telefon etter dette, og husker ikke hva appene het. Du vil ikke kunne streame video fra for eks HBO via DLNA, så dersom dette er ditt bruksområde, kan du like gjerne kjøpe en Apple-TV eller 2 (dersom du har flere TVer) med en gang. Koster 690 de fleste steder nå.

takk:)

Det ble en 32gb + 4g

 

Ok,takk.

 

Jeg tenkte mest på filmer jeg la inn på paden.

Dette er kanskje et amatør spørsmål, men jeg ser flere sliter med å legge inn filmer fra pcen til ipaden.

Er dette en vanskelig prosess, vet det må gjøres via itunes, bare aldri gjort dette før.

Endret av tomacro
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Med 4G har den GPS, og kan du kjøpe en bilholder og bruke den som navi i bilen (hvis du har bil/lappen). Anbefaler gratis-appen Be-on-road, eller TomTom (Western) Europe dersom du vil betale for å få noe som er mye bedre.

 

Må melde pass på spørsmål om filmer, har aldri prøvd. Ser mange ser på film på iPad når jeg er på flyreiser, så jeg antar at dette er piece of cake.

Lenke til kommentar

Med 4G har den GPS, og kan du kjøpe en bilholder og bruke den som navi i bilen (hvis du har bil/lappen). Anbefaler gratis-appen Be-on-road, eller TomTom (Western) Europe dersom du vil betale for å få noe som er mye bedre.

 

Må melde pass på spørsmål om filmer, har aldri prøvd. Ser mange ser på film på iPad når jeg er på flyreiser, så jeg antar at dette er piece of cake.

takk for svar.

 

Det jeg fant ut når jeg koblet til min ipad til pcen er at jeg fikk opp internal Storage via datamaskinen

kanskje jeg kan overføre filmen direkte via fil mappa uten itunes

 

eller trenger jeg i tunes uansett til softoppdatering osv?

aldri brukt apple,,hehe

Endret av tomacro
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Du trenger ikke iTunes i det hele tatt. Du KAN bruke det dersom du vil, men alt kan gjøres uten. Jeg bruker iTunes når jeg lager ringetoner (iPhone) og for å ta full backup av enhetene for å ha dette lokalt, og ikke bare i iCloud.

Lenke til kommentar

Du trenger ikke iTunes i det hele tatt. Du KAN bruke det dersom du vil, men alt kan gjøres uten. Jeg bruker iTunes når jeg lager ringetoner (iPhone) og for å ta full backup av enhetene for å ha dette lokalt, og ikke bare i iCloud.

men hvordan ellers skal jeg overføre filmer osv til paden hvis ikke over itunes?

Og er det programvare/software oppdatering på ipaden også? det kommer kanskje direkte via paden

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vet ikke hvordan det er med filmer, men jeg trenger ikke iTunes for å overføre bilder til/fra iPhone. Bildemappen dukker opp i Windows Utforsker på PCen når jeg kobler den til, så jeg drar bare bildefilene dit jeg vil. Du KAN bruke iTunes til dette, og da kan du velge automatisk synkronisering, men trenger ikke.

 

Oppdateringer kommer under Innstillinger/Generelt/Oppdatering, du varsles med et tall på ikonet for innstillinger når oppdateringer er tilgjengelig. Dersom du velger å bruke iTunes, vil du også kunne sjekke for oppdateringer og gjennomføre oppdateringer herfra.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med filmer, men jeg trenger ikke iTunes for å overføre bilder til/fra iPhone. Bildemappen dukker opp i Windows Utforsker på PCen når jeg kobler den til, så jeg drar bare bildefilene dit jeg vil. Du KAN bruke iTunes til dette, og da kan du velge automatisk synkronisering, men trenger ikke.

 

Oppdateringer kommer under Innstillinger/Generelt/Oppdatering, du varsles med et tall på ikonet for innstillinger når oppdateringer er tilgjengelig. Dersom du velger å bruke iTunes, vil du også kunne sjekke for oppdateringer og gjennomføre oppdateringer herfra.

okey, takk for svar.

 

Skjønte lite av denne film overføingen, men regner med jeg fikser det:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...