FB.934880505 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Jeg startet som fast ansatt i et stort firma akkurat i grenseland til å bli med på det årlige lønnsoppgjøret. Min nærmeste sjef lovet meg at jeg skulle få være med på det, men senere viste det seg at toget hadde gått. Ettersom jeg ble lovet dette ved ansettelsen skulle de stå ved dette og jeg skulle få en lønnsjustering i januar i stedet. Dette har nå blitt utsatt og jeg har snakket med seksjonssjefen som også har sagt at jeg skal få denne lønns forhøyningen.Min nærmeste sjef har sagt at han kan ikke si når den kommer, men jeg skal uansett få tilbakebetalt til 1 juni 2013 da lønnen for de andre ble justert. Spørsmålet er da, hva skjer om jeg bytter avdeling? Det er snakk om å flytte et hakk opp i systemet og få noe mer i lønn. Avdelingene er uavhengig av hverandre med hensyn på lønn. Jeg skal vel da fortsatt ha de pengene jeg skulle hatt f.o.m. 1 juni 2013 t.o.m. dagen jeg bytter til en annen avd, sett at ikke dette har blitt ordnet innen da? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Jeg startet som fast ansatt i et stort firma akkurat i grenseland til å bli med på det årlige lønnsoppgjøret. Min nærmeste sjef lovet meg at jeg skulle få være med på det, men senere viste det seg at toget hadde gått. Ettersom jeg ble lovet dette ved ansettelsen skulle de stå ved dette og jeg skulle få en lønnsjustering i januar i stedet. Dette har nå blitt utsatt og jeg har snakket med seksjonssjefen som også har sagt at jeg skal få denne lønns forhøyningen. Min nærmeste sjef har sagt at han kan ikke si når den kommer, men jeg skal uansett få tilbakebetalt til 1 juni 2013 da lønnen for de andre ble justert. Spørsmålet er da, hva skjer om jeg bytter avdeling? Det er snakk om å flytte et hakk opp i systemet og få noe mer i lønn. Avdelingene er uavhengig av hverandre med hensyn på lønn. Jeg skal vel da fortsatt ha de pengene jeg skulle hatt f.o.m. 1 juni 2013 t.o.m. dagen jeg bytter til en annen avd, sett at ikke dette har blitt ordnet innen da? Først og fremst, gratulerer med opprykk Det kommer vel litt an på hvordan den lønnsjusteringen blir gjort, om det følger et system eller ikke. Er det sånn at du kan forvente 2-3%, et/to lønnstrinn eller personlig forhandling? Jeg mener det er på sin plass at du uansett får tilbakebetalt det du skulle hatt i lønn f.o.m. Juni. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå