Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppsett av kontrakt ved salg av bil

aur0n

Anbefalte innlegg

Hei, skal selge en bil som har en en del mangler før den kan bli eu-godkjent.

Grunnen til at den skal selges er at det ikke lønner seg å reparere den med tanke kostnaden det blir(er en gammel bil med en del rust).

Bilen er kjørbar, men har sett antydning til at det kan komme flere feil etterhvert.

Selger den derfor som delebil/reparasjonsobjekt, prisen tenker jeg å sette på ca 7000 - 10.000. Hva mer kan gjøre for å fraskrive meg/unngå krav i etterkant?

Har tenkt å bruke standard NAF kontrakt, legger ved mangellapp, og skriver hvilke feil jeg vet er der for øyeblikket.

Er ikke bilekspert derfor kan jeg ikke fastslå nøyaktig hva og hvor mye som feil bortsett fra det jeg vet.

Holder det å skrive i kontrakten noe sånn som dette her:

Bilen selges som delebil/reparasjonsbil. Selger påtar seg intet ansvar for feil og mangler som måtte oppstå etter overtagelse .

Selger har opplyst kjøper om feil og mangler som selger har kjennskap til, men det kan også være andre feil og mangler som ikke er oppdaget.

Kjøper har også undersøkt og eventuelt testet bil.

Prøver ikke å holde tilbake noe om bilens tilstand, men ønsker å være helt ferdig med den når jeg har solgt den. Alternativet vil være å vrake den.

Takk for alle forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er at du kaller bilen for et reparasjonsobjekt i kontrakten. Med den beskrivelsen så kan det være mye feil på bilen uten at kjøper kan klage på deg i etterkant. Men det er en fordel om du kan få med alle betydelige feil du kjenner til, evt på eget ark, slik at du har det skriftlig at kjøper er informert.
Jeg har ikke hørt om noen som har fått trøbbel med et salg når det er gjort slik jeg beskriver her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...