Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] 780 lightining

Jofrode

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken strømforsyning har du ??

Vanskelig å koble feil :)

Eneste noen klarer av og til er å ta strømkablen til CPUen (8pins)

Men de skal ikke passe, men med god kraft så passer dem.

Kablene pleier det som regel å stå pci e på og det er disse som skal på skjermkortet.

Lenke til kommentar

Har corsair 750rm det står pci. så det samme på strømforsyninga. ,men er jo sånn at man må koble den på 6+2pin kontakten for og få 8 som jeg trenger. bare lurte siden den kan settes på begge siden

Endret av Jofrode
Lenke til kommentar

ene inngangen til PSU og den andre til skjermkortet.

Den siden som hgar 6+2 skal i skjermkortet. Husk at det skjermkortet trenger flere kabler..

Det trenger to stl: 6+2.

Husk. 6+2 skal i skjermkortet!

Det vet jeg. men lurte på om den 6+2 kablen kan kobles feil i skjermkortet så det smeller eller noe.

For den 6+2kontakten de ekstra 2 kan kobles på begge siden av 6pin kontakten

Lenke til kommentar

Du kan bare koble på de ekstra to pinsene på en side. (Høyre side for de seks andre)

Hadde du koblet på feil side med makt ville det sprengt ja. Men er ganske åpenbart hvor de skal stå. ;-)

Okey takk høyre siden men de passer på venstre også ,men passer da kansje ikke i skjermkortet?

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk med noen dette jeg skal si men heller en liten tankevekker,som gjelder alle inkludert meg selv,da jeg også har gjort samme feilen _før_ men ikke nå lenger.

Men,hvorfor kjøpe dyre skjermkort og dyyyre cpuer for så å kjøpe midt på treet klasse strømforsyninger bare for å spare 500kr?

For deretter et par måneder senere og ende opp med at noe ødelegges,svekkes eller verre at mesteparten av maskinvaren i pcen stryker med av en psu som man skulle spare 500kr på.

Lenke til kommentar

Han har fått høre det tidligere. ^^

Det ironiske var at han var på vei til å kjøpe ny, og hadde allerede fått tips om at han kanskje ikke burde bruke den videre. Men igjen, begrenset hvor mye man har råd til når man er 14. :)

(og på den tiden PSUen ble kjøpt så var slikt å regne som rimelig greit og en PSU til 1500kr)

Men i ettertid av mye bedre testmetodikk av PSUer, så er den ELENDIG.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Okey sannheten er vl at jegg ble annbefatlt denne psuen av dett forumet. Og kjøpte en psu som da skulle væee bra og god. men håper den er god nokk. jeg er ikke 14. men 27 btw

Jeg snakker om IAmTheNorwegianGamer, som jeg ville tro også Stian mente(?).

okey åssen er crsair rm750 strømforsyning da etter din mening for du ihar peiling ?

Lenke til kommentar

Han har fått høre det tidligere. ^^

Det ironiske var at han var på vei til å kjøpe ny, og hadde allerede fått tips om at han kanskje ikke burde bruke den videre. Men igjen, begrenset hvor mye man har råd til når man er 14. :)

(og på den tiden PSUen ble kjøpt så var slikt å regne som rimelig greit og en PSU til 1500kr)jeg får erst

Men i ettertid av mye bedre testmetodikk av PSUer, så er den ELENDIG.

Bad luck, Glad jeg får erstatning. :) Men nå skal jeg kjøpe ny Seasonic PSu, Må uansett vente en måned + pga både GPU og HK :) Så denne gangen blir det kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...