th3_voice Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Heisann. Jeg spiller en del, og trenger/vil ha et skjermkort som har litt friske fraspark i den forbindelse, men det trenger jeg i grunnen stort sett bare en skjerm til. I tillegg bruker jeg en eller flere ekstra skjermer avhengig av ukedag og månefase. Lurte på om det har noe som helst for seg å ha et skjermkort med friske fraspark for den ene skjermen, og et litt mer nøkternt arbeidskort for koding/overvåkning av systemer på de andre skjermene... er det noen gevinst å hente i spill-performance, er det plagsomt å sette det opp for å funke skikkelig, etc etc. Og hvilke kort vil være gode til formålet? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å la Radeon skuffe meg enda en gang, så jeg har mest lyst til å prøve å la nVidia få slite med å oppfylle kravene mine i stedet... så spørsmålet er vel mest hvorvidt det ville være "like greit" å gå langt over spec i ett enkelt skjermkort for mange skjermer, eller om det kan være verdt det å ha et billigere kort til å i tyngste fall drive litt video på sekundære skjermer. Takk for oppmerksomheten. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Hvor mange skjermer er det egentlig snakk om her? Og hvor stor oppløsning har du tenkt å drive? I utgangspunktet er det ingenting å tjene på å skaffe deg et sterkt og flere svake skjermkort, video-dekoding skjer gjennom dedikert maskinvare i dag og spiser derfor ikke på 3D-ytelsen til skjermkortet, og aero-grensesnittet til Windows krever heller ikke noe nevneverdig (under 1%) av skjermkortet å drive. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Det beste er enten å kjøre SLI (to like skjermkort), eller et kraftig. Du kan da med begge metodene drive tre skjermer (+ en ekstra som du ikke kan bruke for å vise in-game materiale). In 3D Vision Surround, any monitor connected to the DisplayPort output must use a DisplayPort to Dual-Link DVI adapter so that all three monitors are using Dual-Link DVI. Adapters are available from theNVIDIA Store, Club 3D, and other e-tailers. In future drivers, owners of BenQ’s XL2420T and XL2420TX 3D Vision monitors will be able to use the two DVI connectors and the DisplayPort connector without needing the DisplayPort to Dual-Link DVI adapter, as the BenQ monitors feature built-in DisplayPort 3D Vision technology. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå