Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

mange skjermer/mange skjermkort?

th3_voice

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg spiller en del, og trenger/vil ha et skjermkort som har litt friske fraspark i den forbindelse, men det trenger jeg i grunnen stort sett bare en skjerm til. I tillegg bruker jeg en eller flere ekstra skjermer avhengig av ukedag og månefase.

Lurte på om det har noe som helst for seg å ha et skjermkort med friske fraspark for den ene skjermen, og et litt mer nøkternt arbeidskort for koding/overvåkning av systemer på de andre skjermene... er det noen gevinst å hente i spill-performance, er det plagsomt å sette det opp for å funke skikkelig, etc etc. Og hvilke kort vil være gode til formålet? Jeg er i utgangspunktet skeptisk til å la Radeon skuffe meg enda en gang, så jeg har mest lyst til å prøve å la nVidia få slite med å oppfylle kravene mine i stedet... så spørsmålet er vel mest hvorvidt det ville være "like greit" å gå langt over spec i ett enkelt skjermkort for mange skjermer, eller om det kan være verdt det å ha et billigere kort til å i tyngste fall drive litt video på sekundære skjermer.

Takk for oppmerksomheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange skjermer er det egentlig snakk om her? Og hvor stor oppløsning har du tenkt å drive?

I utgangspunktet er det ingenting å tjene på å skaffe deg et sterkt og flere svake skjermkort, video-dekoding skjer gjennom dedikert maskinvare i dag og spiser derfor ikke på 3D-ytelsen til skjermkortet, og aero-grensesnittet til Windows krever heller ikke noe nevneverdig (under 1%) av skjermkortet å drive.

Lenke til kommentar

Det beste er enten å kjøre SLI (to like skjermkort), eller et kraftig.

Du kan da med begge metodene drive tre skjermer (+ en ekstra som du ikke kan bruke for å vise in-game materiale).

In 3D Vision Surround, any monitor connected to the DisplayPort output must use a DisplayPort to Dual-Link DVI adapter so that all three monitors are using Dual-Link DVI. Adapters are available from theNVIDIA Store, Club 3D, and other e-tailers. In future drivers, owners of BenQ’s XL2420T and XL2420TX 3D Vision monitors will be able to use the two DVI connectors and the DisplayPort connector without needing the DisplayPort to Dual-Link DVI adapter, as the BenQ monitors feature built-in DisplayPort 3D Vision technology.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...