Gå til innhold

Gainward GeForce 4 4200 - overklokking?

Sh4d3y

Anbefalte innlegg

Har et Gainward GeForce4 PowerPack! Ultra/750-8X XP 128M Golden Sample (Ti 4200-8X), som jeg har litt lyst til å overklokke.

Har hørt at disse kortene er ekstremt gode når det gjeldet overklokking.

Har bare standarvifte på den, og core'en kjører på 290 Mhz og Memoryen på 616 Mhz. Dettte er fabrikkinstillinger ( Enhanced mode ) , har aldri oppdatert VGA biosen, har egentlig ikke noe særlig peil om dette, vet så vidt hva core er :oops:

Har noen peil?

Mva Bjørn-Olav

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oooops, glemte å legge inn noen info om kortet :oops: , her er litt info jeg fant på Gainwards sider:

- Gainward's award winning High-Peformance/Wide-Bandwidth?hardware design integrating NVIDIA's latest GeForce? Ti 4200-8X graphics processor and 128MB¡]samsung 4M*32/3.3ns¡^ of the fastest DDR memory ¡]BGA¡^

- Gainward's unique red powerful cooling Fan

- Gainward's unique red cool heat sink

- Gainward's "Golden Sample? products guarantee outstanding stability and performance.

- Support Video capture from TV, VCR, DV or camcorder with Composite and S-Video connectors

- Providing a video-out connector or flicker free functionality both composite vidoe and s-video for PAL and NTSCT for smooth video recording and video editing

- Accelerated DVD playback with enhanced motion compensation in hardware. A powerful package of Video-Editing-Software is also included

- Includes Gainward’s EXPERTool?utility for customized performance enhancements and efficient desktop management. Performance enhanced, accelerated software drivers for all major operation systems and APIs

- Easy Plug-and-Play AUTORUN installation from CD-ROM, supporting 8X, 4X, and 2X AGP.

- Supports LCD output with DVI connector

- Video-out support (NTSC/PAL) TV system

- AGP 3.0 support for 8x and 4x and AGP 2.0 support for 4x, 2x, 1x

Lenke til kommentar

Har nesten samme kort selv...og jeg må bare si at core blir sinnsykt varm om du spiller 3d-spill uansett om du overklokker eller ei. Så før du begynner å overklokke, vil jeg absolutt anbefale deg å kjøle skjermkortet bedre.

'Kjøleribba' som var på kortet mitt var bare en 2mm-metallplate med mange tynne 1mm finner ytterst, vifte i midten. Altså en nokså standard Geforce4-kjøleløsning. Den bytta jeg ut med en bit av en gammel cpu-ribbe, og lar vifta i døra på kabinettet mitt blåse rett på ribba via en funnel.

Akkurat nå kjører jeg med disse innstillingene:

Core: 305 MHz

Minne: 615 MHz

Har klart å klokke høyere, men måtte klokke ned i sommer pga. varmen. Har ikke klokket opp igjen enda.. :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...