Bluebeans Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Lar det seg gjøre? Isåfall, hvordan?? (Håper dere skjønte det) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg beklager men jeg skjønte det ikke, mener du på routeren, på brannmuren, hvor mente du at du skulle utføre dette? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Tror han mener å blokkere alle ip'r ute fra hjemmesida si, bortsett fra de han vil gi tilgang ellerno. Edit: er visst ikke komplett umulig likevel. Trekker den siste kommentaren Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Tror han mener å blokkere alle ip'r ute fra hjemmesida si, bortsett fra de han vil gi tilgang ellerno.Det er komplett umulig desverre..skaff deg et brukernavn/passord-script istedet. Mente hjemmesida ja. Det var forresten det jeg tenkte meg. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jo, det er mulig å gjøre. Bruk $_SERVER['REMOTE_ADDR'] til å finne ip-en til den som besøker sida di. Så sjekker du om den ip-en er blandt de du har godkjent, f.eks. via funksjonen in_array(). Lenke til kommentar
christt Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jepp: if ( !in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], array('127.0.0.1', '192.168.0.1') ) { exit; } Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 et annet alternativ er å bruke .htaccess (gitt at du bruker apache servere) google har svaret på hvordan Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Jepp: if ( !in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], array('127.0.0.1', '192.168.0.1') ) { exit; } Thats it?? (Med andre ord: Er det alt?) Lenke til kommentar
christt Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Ja, det er alt. Legg ip'n til de som skal ha tilgang i array et. De ip'ne som står der var bare eksempler. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Og selvfølgelig ekstern ip. Skal få testa det straks. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Jepp: if ( !in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], array('127.0.0.1', '192.168.0.1') ) { exit; } Jepp! Har brukt et lignende script tidligere. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Fikk det ikke til jeg Får Parse error: parse error in /mnt/home3/n/ne/nefcs/public_html/test.php on line 4 når jeg går inn på siden. Alt er helt likt som koden din christt. (Bortsett fra ip'n da.) Og jeg har tatt . <?php kode ?> Noen som kan tenke seg hva som er galt? Lenke til kommentar
toer Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 <? if($REMOTE_ADDR == '127.0.0.1' || '192.168.0.1' || '1.1.1.1'){ echo"hei og hå"; } else{ exit("ingen tilgang"); } ?> dette funker iallefall for meg :smile: Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Bare for å teste Tore Dalaker sitt script; Kan et par stykker gå inn her: http://home.no.net/nefcs/test.php og sjekke hva de får da?? Lenke til kommentar
toer Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 eg fekk iallefall "ingen tilgang" :smile: Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Yea! Tusen takk alle sammen for svar. Har bare prøvd det med en ip så langt da. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 prøv med din egen da, så får du sett om det funker. Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 prøv med din egen da, så får du sett om det funker. Jeg har jo det da . jeg får jo tilgang men ikke dere Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 hvis du prøver med en proxy server ser du hvordan det går med andre iper, men ok. Det er verd å lære seg varianten med .htaccess også, for å være klar over mulighetene. En enkel demo: Lag en fil i katalogen, gjør den lesbar for verden, og putt følgende inn i den: order deny,allow deny from all allow from ip1 ip2 ip3 Og dytt inn de ipene som skal ha tilgang istdet for ip1,ip2,ip3. Hovedforskjellen med denne er at den vil gjelde alle filer og alle subfolders fra der den ligger. Dvs at du kan ip beskytte annet enn php filer også (bilder, html, js, etc..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå