Ssnerk Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Hei! Jeg skal reise til England om en uke og flyet jeg reiser med er Ryanair. Jeg trenger litt hjelp med innsjekkingen. Det står at jeg skal oppgi min nasjonalitet. Hvis jeg er svensk statsborger og har svensk pass, men har bodd i Norge siden jeg var seks år, hva er da min nasjonalitet? Jeg vil være veldig nøye og tør ikke skrive inn noe feil, spesielt siden det er Ryanair og det fort kan koste meg noen tusenlapper. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Du er svensk. Akkurat som meg, som er födt i Norge, bodde i Norge i godt over 20 år, men nå bor i Sverige med svensk statsborgerskap og svensk pass Endret 14. februar 2014 av TEE Lenke til kommentar
Ssnerk Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Det er vel klart at de i alle vanlige situasjoner så er det passet som bestemmer "nasjonalitet". Når det gjelder Ryanair så er det nok lurt å sjekke også deres syn på saken. http://www.ryanair.com/no/sporsmal/contacting-customer-service Lenke til kommentar
( ) Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 I alle sånne sammenhenger er det egentlig statsborgerskap de spør efter - så svar det passet sier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå