Gå til innhold

Problem med ekstern hdd koblet til tv.

Ramboms

Anbefalte innlegg

Hei, kjøpte meg en ekstern hdd her for noen dager siden, planen var da å ha denne koblet til tv'n min så jeg slapp å bruke min 8gb minnepenn.

La over noen filmer og serier i går, alle er avi format, kunne fint spille av fra hdd gjennom pc men når jeg skulle koble den til tvn står det bare "ingen medier funnet" det komme først opp usb/hdd tilkoblet. men jeg klarer ikke komme inn på hdd en gang, prøvde så usb tilgangen på blueray-spilleren, den registrerer også tilkoblingen men kan fortsatt ikke komme meg inn på harddisken.

Tvn jeg har er: Panasonic TXP55VT50Y

Eksterne hdd er: Seagate expansion desktop 3TB usb 3.0

https://www.komplett.no/seagate-expansion-desktop-3tb/753199#!tab:info

Forstår ikke hva jeg gjer feil, håper noen her kan litt om dette :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, kjøpte meg en ekstern hdd her for noen dager siden, planen var da å ha denne koblet til tv'n min så jeg slapp å bruke min 8gb minnepenn.

La over noen filmer og serier i går, alle er avi format, kunne fint spille av fra hdd gjennom pc men når jeg skulle koble den til tvn står det bare "ingen medier funnet" det komme først opp usb/hdd tilkoblet. men jeg klarer ikke komme inn på hdd en gang, prøvde så usb tilgangen på blueray-spilleren, den registrerer også tilkoblingen men kan fortsatt ikke komme meg inn på harddisken.

Tvn jeg har er: Panasonic TXP55VT50Y

Eksterne hdd er: Seagate expansion desktop 3TB usb 3.0

https://www.komplett.no/seagate-expansion-desktop-3tb/753199#!tab:info

Forstår ikke hva jeg gjer feil, håper noen her kan litt om dette :)

Feilen du har gjort, er å ikke lese bruksanvisningen... :evil:

Mange TV-produsenter har litt sære løsninger og man må huske at en TV ikke er en PC.

For å spille av videofiler på denne TV-en skal man bruke SD-kort eller USB flash-minne. USB HDD er "for opptak av digitale TV-programmer med denne TV-en, og avspilling i Media Player"

Det kan være en liten sjanse fordi det også står: " En USB HDD som er formatert av PC er ikke garantert i Media Player", men da må du som forrige sa formatere disken i FAT.

Lenke til kommentar

Driver å kopirerer øve nå, men har hatt noen venner på besøk med eksterne hdd og dei har alle fungert uten problem. "4 forksjellige hdd". får satse på formateringen hjelper :D

Men inne på hdd ligger det også noen setup og autorun filer som var på da jeg kjøpte den. hva er dei for å bør eg kopiere disse tilbake også?

Lenke til kommentar

Folkens, kan det ver begrunnet av disken er 3TB? kjøpte tidligere en 3TB hdd til min pc å den kunne jeg ikke finne eller bruke før den ble delt opp i mindre partisjoner. vis dette kan ver tilfelle, hvordan kan jeg gjere det samme med denne eksterne?

Lenke til kommentar

Min tv kan formatere hdd'en. Prøv dette. Men jeg bruker kun hdd til pvr ting.

Når man bruker disken som PVR så vil den bli formatert, men det på en måte som betyr at den ikke også kan brukes på en PC. Det er for kopibeskyttelse.

Er ellers ikke relevant for tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...