Gå til innhold

Adobe Premiere 6.5 nybegynnerhjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å redigere video, men får ikke til å vise bildet fra kameraet i premiere? (capture-ruten). Jeg har garantert gjort noe feil... Har en s-video kabel mellom kameraet og skjermkortet, og tror jeg har alle innstillinger rett, men får bare "the DV device is unavailable for device control." Jg forstår virkelig ingenting. Har jeg begynt i feil ende? Takknemlig for tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker, men jeg har prøvd å bruke s-video kabel før, til ingen nytte. Men det var veldig enkelt med firewire kabel. Så hvis du har firewire inn- og utgang så bruk det heller. da går det automatisk.

Ellers har jeg sett at man kan bruke s-video kabel, men jeg vet ikke hvordan.

Ok, var kanskje ikke til så mye hjelp nå, men jeg prøvde... :)

Lenke til kommentar

Skjermkort har som regel bare s-video ut, slik at du kan se ting på TV. Overføring til videospiller har jeg ikke fått til på denne måten, bare i svart/hvit. Ingen anbefalning i alle fall.

Du må ha et redigeringskort for enten analog eller digitalt DV.

Pinnacle studio DV8 som du får med studio 8 og firewirekort eller Studio PC 10 eller noe slikt hvor du får kort med analoge signaler. Mellom 700-1500 kr.

Adonis er ekspert på dette så pm han.

Skriv gjerne hvilket kamera du har så er det lettere å finne en pakke som passer deg.

Se denne linken å se og titt på de linkene som ble gitt her. Vet ikke om det hjelper da jeg ikke har lest dette.

http://forum.akam.no/viewtopic.php?t=156872

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...