Gå til innhold

iPad utklasser konkurrentene i batteritest

Anbefalte innlegg

Stemmer ikke helt med mine data!

Har testet endel enheter i forbindelse med jobb og at den nye iPad Air er så fantastisk er ikke mitt inntrykk.

Test er gjort på følgende måte:

• Factory reset
  • 3G/4G slått av pga dårlig signal der test ble gjennomført
  • Tilkoblet Wi-Fi med ggodt signal
  • Bluetooth/NFC slått av
  • Installert "keep screen on" app på android for å hindre at skjerm slår seg av, iOS satt til å ikke slå av skjerm
  • Stillt på fast, middels lysstyrke, justert opp mot hverandre så det ser likt ut
  • Ladet 12 timer + i avslått tilstand, tatt av lading og slått på, låst opp
  • Åpnet nrk.no/nyheter/ som ligger og oppdaterer seg jevnlig
  • Enhetene er ikke brukt til noe annet under testen
  • Overvåket med GoPro timelapse 60 sek og timestamp fra bildefilene
  • Testen er stort sett kjørt to ganger og tiden er gjennomsnittet
  • Samsung Note 3 er testet både med Chrome og Internett som nettleser (overraskende forskjell). Ellers er enhetens standard nettleser brukt. Sony-Chrome, Samsung-Internett, Apple-Safari
Resultater:

Samsung Note 3 (Chrome) - 20:06

Samsung Note 3 (Internet) 18:24

Samsung Note 10.1 2014 Ed. - 13:08

Apple iPad 3. gen - 12:26

Ipad Mini - 12:16

Samsung Note 8.0 LTE - 11:52

Apple iPad Mini - 11:50

Apple iPad Air - 11:18

Samsung Tab2 10 - 11:04

Samsung Note 8.0 WiFi only - 11:00

Sony Xperia Tablet Z WiFi only - 09:59

Sony Xperia Z Ultra - 09:04

Samsung Galaxy Note 10.1 LTE - 06:51

Kommentarer:

Samsung Note 8 Wi-Fi og Samsung Note 10.1 LTE var enheter som hadde vært i bruk noen måneder før testen ble gjennomført. Resten var brukt i etpar uker. Har en mistanke om at det var noe feil med Note 10.1 LTE'en.

Vi har ihverfall valgt Samsung. Ikke bare på grunn av batterikapasitet men også fordi ytelse og muligheter er bedre.

Ville sjekket om iPad Air enheten brukt i denne testen kan være feilvare.

Jeg bruker min enhet med ca 40% lysstyrke til enhver tid, da den ser best ut i mine øyne. Selv med 40% lysstyrke, 3g/4g aktivt, men koblet til wifi, med alt mulig dill kjørende i bakgrunnen, klarer den fint 2 arbeidsdager (7,5 timer per dag) konstant tilkoblet en pc med teamviewer uten at skjermen slås av. Dette med annen "normal" bruke mellom arbeidsdagene.

Endret av deac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil du kritisere Apple for "planned obsoletion", så ville jeg heller tatt tak i det faktum at det ikke er mulig å bytte batteri på noen av produktene deres. Det var selvsagt lettere å kritisere Apple for denne praksisen tidligere - nå er det standarden hos veldig mange produsenter, og folk bryr seg ikke.

Absolutt enig i det.

Kombiner 400 ladesykler og stadig nye strategier for at det ikke kan fikses, og du har mitt poeng.

Og det er trist at dette er standard.

Lenke til kommentar

Ja, og dersom jeg har hatt en enhet i f.eks. et halvt år, ønsker jeg ikke å sende det tilbake, vente i noen uker, få bekreftet feil og at det ikke er fuktskadet, vente enda litt, få et erstatningsprodukt og begynne å tweake det på nytt. Men det antar jeg er en subjektiv preferanse og ikke sant for alle. Andre igjen kjøper jo ny så snart batteriet blir dårlig.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Noen bryr seg, jeg ville aldri kjøpt en mobil som jeg ikke kan bytte batteri på.

Hvor ofte har du hatt en mobil så lenge at du måtte bytte batteri? Jeg har ikke byttet batteri på noen telefon jeg har hatt. Så jeg ser ikke helt behovet for å kunne bytte dette.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...