Centrux Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Hei! Jeg kjøpte nylig en slags dockingstasjon / et kabinett med USB tilkobling som du kan sette en harddisk i og deretter koble i en PC for å hente ut filene, men jeg møtte et lite problem: Jeg hører den lyden som alltid kommer når du kobler ut / inn en USB, og kabinettet lyser opp, men jeg finner ikke harddisken. Når jeg går på "min datamaskin" så er den ikke der, og det popper ikke opp noe når jeg kobler inn harddisken. Hva kan jeg gjøre? Harddisken jeg la i dockingstasjonen er en gammel harddisk som jeg brukte på en tidligere stasjonær PC, og jeg vet at den fungerer. Dockingstasjonen kjøpte jeg på Clas Ohlson hvis det er relevant. En annen liten ting jeg lurer på i samme slengen: Jeg har en mappe på den eksterne harddisken min som jeg ikke får fjernet / slettet fordi harddisken "finner ikke" mappen. Den tar vel ikke noe særlig plass, men det irriterer meg litt. Tips? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Kan være docking boksen bare virker med disker inntil 2tb . Er disken større ? Hører du at harddisken sine plater (motor) spinner opp ? Kopler du boksen (dockingen) til ekstern strøm adapter , hvis ikke gjør det. Kopler du boksen til en usb 2.0 port eller usb 3.0 port , hva kopler du den til av system/hovedkort? Kopler du den til brikkesett sine usb eller tilhører de en addon kontroller, isåfall hva slags ? Hva heter denne boksen , link ? Hva slags type harddisk er det du setter i , fabrikat modell og størrelse,link ? Hva slags filsystem og partisjoner hadde den tidligere , NTFS,FAT32,HPFS,Ext 2/3/4 , var den basic eller dynamic ?,partisjoner primær eller extended ? Legg ved et bilde av diskbehandling når dockingen med disk er tilkoplet. Den må synes der føre den kan allokeres en stasjonsbokstav. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Du må gå inn i BIOS og se om der er noen innstillinger som skal forandres. (Med det samme retter du BOOT -rekkefølgen). Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Forhåpentligvis så er det så enkelt som å tilegne en stasjonsbokstav i Diskbehandling. Endret tittelen til noe mer beskrivende. Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Kan være docking boksen bare virker med disker inntil 2tb . Er disken større ? Hører du at harddisken sine plater (motor) spinner opp ? Kopler du boksen (dockingen) til ekstern strøm adapter , hvis ikke gjør det. Kopler du boksen til en usb 2.0 port eller usb 3.0 port , hva kopler du den til av system/hovedkort? Kopler du den til brikkesett sine usb eller tilhører de en addon kontroller, isåfall hva slags ? Hva heter denne boksen , link ? Hva slags type harddisk er det du setter i , fabrikat modell og størrelse,link ? Hva slags filsystem og partisjoner hadde den tidligere , NTFS,FAT32,HPFS,Ext 2/3/4 , var den basic eller dynamic ?,partisjoner primær eller extended ? Legg ved et bilde av diskbehandling når dockingen med disk er tilkoplet. Den må synes der føre den kan allokeres en stasjonsbokstav. Her sto det masse rart, haha. Jeg skal prøve å svare etter beste evne. *Er disken større enn 2TB? Nei, jeg har prøvd med flere harddisker med størrelser fra 80GB til 250GB (gamle harddisker) *Hører jeg at harddisken starter opp? Nei, ikke egentlig. Kan ikke si at jeg hører noe spesielt, men jeg ser jo at det lyser fra kabinettet da når harddisken er satt inn og jeg kobler USB kabelen i PC'en. *Kobler jeg boksen til en ekstern strøm adapter? Nei, det eneste som fulgte med kabinettet var en USB kabel. Jeg kan vel kanskje kjøpe et eksternt strøm adapter på elkjøp eller noe slikt? *Hva kobler jeg den til? Har prøvd å koble til alle USB portene jeg har på PC'en, altså både 2.0 og 3.0. Hva jeg har av hovedkort osv er som å spørre en prest om å fikse bilen din..altså, jeg har ikke peil. *Kobler du den til brikkesett sin USB / tilhører de addon kontroller? ...say what? *Hva heter boksen? http://www.clasohlson.com/no/Eksternt-kabinett/Pr384120000 *Hva slags type harddisk jeg setter i? Skriver nå bare av baksiden på jharddisken her jeg: "Seagate barracuda 7200.7 80GB", Firmware 3.AAC". *Filsystem / partisjoner hadde den tidligere? No idea. Skal se om jeg får lastet opp noen bilder etterpå, takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Vanlig 3,5" disk altså. Og uten strøm adapter på dockingen. Det er problemet. En usb port har ikke nok strøm til å drive annet enn i beste fall en 2,5" laptop disk. Endret 14. februar 2014 av syar2003 2 Lenke til kommentar
Centrux Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Vanlig 3,5" disk altså. Og uten strøm adapter på dockingen. Det er problemet. En usb port har ikke nok strøm til å drive annet enn i beste fall en 2,5" laptop disk. Ja, takk for all hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå