Butikkmedarbeider Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Jeg jobber på rema tusen en gang i uka og lurer på om jeg vil tjene mer om jeg jobber i helgene. Vet noen det? Blir takknemlig for svar Endret 13. februar 2014 av Butikkmedarbeider Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Det vil være avhengig av om du har tariffavtale eller arbeidsavtale som omtaler dette. Etter arbeidsmiljølova så har du krav på 40% overtidsbetaling dersom du jobber meir enn 40 timer per veke. Ei vanlig 100% stilling er på 37,5 timer i veka. Sidan du er deltidsansatt så jobber du mindre enn 40 timer i veka, så når du jobber ekstra så heiter det mertid. Du har då ikkje rett på overtidsbetaling etter lova. Men i dei bedriftene som er underlagt tariffavtaler så bruker det å være eigne reglar som sikrer ekstrabetaling. I tariffavtaler er overtidstillegget ofte 50 eller 100 prosent mot lovast 40 prosent, det er også vanlig at det i tariffavtalen er avtalt ekstralønn for arbeid i helgene. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Det er vanlig at du må over 12 timer i uka (i snitt hvis du jobber fast, per uke hvis du er vikar f.eks) for å få tillegg på kveld/helger. Lenke til kommentar
Butikkmedarbeider Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå