Jofrode Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Heisann skal kjøpe 2stk nye ssd disker på 120 gb per stk skal kjøre disse i raid og vilken ssd disker er det som er best tenkte litt op samsung 840 evo 120gb Noen andre disker som er bedre og vilken? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Raid 0? Raid på hovedkortet? Hvilke hastigheter på portene? Det er ikke noen disk i en SSD , så da heter det heller ikke SSD-disk. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Det er ikke noen disk i en SSD , så da heter det heller ikke SSD-disk. Endret tittelen til noe mer beskrivende Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Det er ikke noen disk i en SSD , så da heter det heller ikke SSD-disk. Endret tittelen til noe mer beskrivende Okey ser her gutter skal kjører 2stk ssd er i raid tenkte vilken ssd er da best og bruke. Har i dag samsung evo840 120gb Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Ville kjøpt en til av den du har idag. Skal du kjøre raid 0 rett på HK? Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Ville kjøpt en til av den du har idag. Skal du kjøre raid 0 rett på HK? Jeg vet ikke åssen e skal sette det opp ennå. men hva blir best? Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Skal du ha god ytelse , men dør ett drev mister du all data eller vil du lagre all data 2 ganger mot å miste halve plassen? Hvilket hovedkort har du? SSD i raid 0 er for de med tykkest brilleglass . Med 5XXMB les og skriv er det da god ytelse? Endret 14. februar 2014 av War 1 Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 (endret) Skal du ha god ytelse , men dør ett drev mister du all data eller vil du lagre all data 2 ganger mot å miste halve plassen? Hvilket hovedkort har du? SSD i raid 0 er for de med tykkest brilleglass . Med 5XXMB les og skriv er det da god ytelse? Tenklte og ha det sånn at dør en mister jeg alt. men får man ikke 240gb og nesten dobbel fart da? Har msi z87g45 gamer hk Endret 14. februar 2014 av Jofrode Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Det blir raskere ja ved å lagre halve dataen på hvert drev. Så lenge du ikke har noe lagret du ikke kan miste. http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-raid-benchmark,3485.html Hvis du leser denne så ser du hva du får for pengene. Flere poeng i benchmark. Hvis du ikke har arbeid som har spesifike krav til størrelser og måten dataene skrives og leses på så ville jeg bare ha gått for en lik ssd som du har nå. Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Det blir raskere ja ved å lagre halve dataen på hvert drev. Så lenge du ikke har noe lagret du ikke kan miste. http://www.tomshardware.com/reviews/ssd-raid-benchmark,3485.html Hvis du leser denne så ser du hva du får for pengene. Flere poeng i benchmark. Hvis du ikke har arbeid som har spesifike krav til størrelser og måten dataene skrives og leses på så ville jeg bare ha gått for en lik ssd som du har nå. Er kunn for windows og spill jeg skal bruke det til. vil ha litt rasker boot og rasker loading i spill Lenke til kommentar
War Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Raskere en 1x SSD som i dag? Ligger spillene du har idag på SSD? Er denne SSD satt inn i hovedkortets 6Gb/s-port? og satt til ACHI i bios? 1 Lenke til kommentar
Jofrode Skrevet 14. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2014 Raskere en 1x SSD som i dag? Ligger spillene du har idag på SSD? Er denne SSD satt inn i hovedkortets 6Gb/s-port? og satt til ACHI i bios? Jepp den er det,men vil ha mer plass og mer ytelse så da tenker jeg og raide 0 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Hvis man vil ha raskest mulig boot og loading med 2 ssder, så må det da bli 2 stk samsung 840pro. Denne er raskere på det meste over 840 evo. For å forbedre loading av spill må man også overklokke prosessoren. Dette kan hjelpe minst like mye som å kjøpe en annen ssd Siden du har en 4770k Overclcoket 4,5Ghz, så er det ikkje mye mere å hente. Eneste forbedringen vil være å kjøpe 840pro 256GB, siden den er den raskeste på 4k random read. Neste steg igjen er å ha en 6 kjerners intel @ 4,8-5ghz, da f.eks BF 3 og 4 bruker alle tråder tilgjengelig på 100% for å loade banene Ser for meg at 1 sekund raskere loading kan fort koste MYE mere enn det smaker Endret 18. februar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
johome Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Tror ikke at det er såå stor forskjell imellom Pro og Evo.I de fleste tester jeg har sett , er faktisk Evo raskere på 4K QD1Pro utgaven tar først over ved QD 3 -4Det er heller ikke noe særlig forskjell i load av programmer. Endret 18. februar 2014 av johome Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Kjører man testfilen større enn 1GB så slipper man å få cacheresultater. Når ting leses mere enn en gang, så legges ting i cachen. Det er her det blir mye feilmåling med benchmarkprogrammer. For å si det slik, så har ikkje Samsung Evo 41MB/s på 4k RR ved å lese en fil èn gang Man finner alltid resultater som spriker den ene eller andre veien. For å si det slik, så kan jeg klare å få en gammel OCZ vertex 1 til å yte latterlig bra på en av mine Arecakontrollere Dog da er det ikkje mye ssden som blir testa, men cachen på kontrolleren Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå