Gå til innhold

Den store Intel tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

4.4Ghz standard = høyere overclock :)

Hehe. Det skjønte han nok. At det er en litt høyere boost har ingenting å si. Det kan jo stilles inn manulet ved overklokking.

at det er høyere boost betyr at cpuen har mer overhead. aka klokker lenger :)

tipper vi begynner å nærme oss 6Ghz på fasekjøling med denne cpuen.

Lenke til kommentar

Tro om det blir verdt å oppgradere fra 3570 som jeg har hatt mindre enn 2 år enda?

Syns egentlig den gjør en forbasket bra jobb fortsatt.

Det spørs vel hva du bruker den til..

Etter hva jeg kan lese er konsensus at spillere ikke begrenses nevneverdig av CPU og RAM i dag. Du kommer laaaaaangt med en av de kraftigere Ivy Bridge- eller Haswell-prosessorene og 8 GB RAM..

Noen spill er selvsagt litt mer krevende for CPU, men jeg tror ikke min 3750k vil hefte meg der på en stund. Am I right? :)

Lenke til kommentar

Det jeg vet er at min oc 3770k bottlenecker mine 780ti i AC Black Flag. Bruker ikke mer enn 60-80% av gpu.

Etter hva jeg har forstått er det en feil i spillet som gjør at CPU ikke utnyttes optimalt.

Jeg er for øvrig usikker på om "bruk av GPU" er et godt mål på om CPU er flaskehals. Nøyaktig hva mener du med "bruker ikke mer enn 60-80 % av GPU"?

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått er det en feil i spillet som gjør at CPU ikke utnyttes optimalt.

Jeg er for øvrig usikker på om "bruk av GPU" er et godt mål på om CPU er flaskehals. Nøyaktig hva mener du med "bruker ikke mer enn 60-80 % av GPU"?

Hiv du kjører PresicionX i bakgrunnen ser du hvor mye gpu bruker. Den passerer ikke 80% engang på noen av skjermkortene. Dermed mistenker jeg at CPU holder gpu tilbake. Det er ofte slik en typisk bottleneck ser ut.

Lenke til kommentar

Hiv du kjører PresicionX i bakgrunnen ser du hvor mye gpu bruker. Den passerer ikke 80% engang på noen av skjermkortene. Dermed mistenker jeg at CPU holder gpu tilbake. Det er ofte slik en typisk bottleneck ser ut.

Jeg er litt spent på hva det programmet måler. Måler fyllingsgrad av VRAM? Eller noe annet?

Det kan jo tenkes at det måler en eller to faktorer, men så er det andre faktorer som er viktig, men ikke måles. Ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

Jeg er litt spent på hva det programmet måler. Måler fyllingsgrad av VRAM? Eller noe annet?

Det kan jo tenkes at det måler en eller to faktorer, men så er det andre faktorer som er viktig, men ikke måles. Ikke vet jeg.

Dersom det er god skalering osv så skal gpuene jobbe opp imot 100%. De gjør det i andre spill. Derfor jeg mener at cpuen bottlenecker dette spillet. Det kan også være dårligere portet. Vanskelig å si.

Lenke til kommentar

Programmet rapporterer fra om hvor mange prosent av tida GPUen arbeider med noe (shadere, geometri, teksturfiltrering,)

Det er også mulig å måle hvor mye VRAM som allokeres, men dette går gjennom Direct3D.

Lenke til kommentar

Sliter fortsatt med å forstå hvordan dette gir oss noen garanti for at hans 3770k er flaskehalsen i AC Black flag..

Hvis skjermkortet ikke jobber på 100% belastning er det enten fordi det ikke får nok frames å jobbe med for å nå 100% belastning, dette kan enten komme av en framerate-cap (vsync eller begrensning i spillmotor) eller for treg CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...