kremt Skrevet 2. mai 2014 Del Skrevet 2. mai 2014 Tro om det blir verdt å oppgradere fra 3570 som jeg har hatt mindre enn 2 år enda? Syns egentlig den gjør en forbasket bra jobb fortsatt. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 2. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2014 Enig i det. Min 3770k har aldri skuffet. Fantastisk cpu. Kan ha denne riggen som folderigg. Og sette mine skjermkort i en ny pc :-) Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 10. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2014 Da er det lekket noen spesifikasjoner for Skylake 2015: http://wccftech.com/intel-skylake-2015-platform-details-revealed-compatible-100-series-chipset-supports-ddr4-gt4e-graphics-chip-desktop/ Lenke til kommentar
inside_482753 Skrevet 12. mai 2014 Del Skrevet 12. mai 2014 endelig! mer info on Devils Canyon.. 4Ghz base med 4.4Ghz turbo.. magisk. http://www.guru3d.com/news_story/devils_canyon_core_i7_4790k_will_get_4_ghz_base_and_4_4_ghz_turbo_clock.html 4k og devils canyon.. here I come (sammen med OC Formula Z97 og Samsung m.2 ssd) Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 13. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2014 (endret) Kan bli god overklokk der ja Eller ræva. Endret 13. mai 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. mai 2014 Del Skrevet 13. mai 2014 4Ghz base med 4.4Ghz turbo.. magisk. Hva som er magisk med 4.4 ghz lurer jeg virkelig på Lenke til kommentar
inside_482753 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 4Ghz base med 4.4Ghz turbo.. magisk. Hva som er magisk med 4.4 ghz lurer jeg virkelig på 4.4Ghz standard = høyere overclock Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 14. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2014 4.4Ghz standard = høyere overclock Hehe. Det skjønte han nok. At det er en litt høyere boost har ingenting å si. Det kan jo stilles inn manulet ved overklokking. Lenke til kommentar
inside_482753 Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 4.4Ghz standard = høyere overclock Hehe. Det skjønte han nok. At det er en litt høyere boost har ingenting å si. Det kan jo stilles inn manulet ved overklokking. at det er høyere boost betyr at cpuen har mer overhead. aka klokker lenger tipper vi begynner å nærme oss 6Ghz på fasekjøling med denne cpuen. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 Tro om det blir verdt å oppgradere fra 3570 som jeg har hatt mindre enn 2 år enda? Syns egentlig den gjør en forbasket bra jobb fortsatt. I grunn ikke. Eneste som er logisk å bytte til da er en sekskjerner med 2011 socket men det koster blod, svette og tårer! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 14. mai 2014 Del Skrevet 14. mai 2014 2011 da vil man vel gjerne ha X99, DDR4 og octacore. Selv om dette ikke kommer enda. Lurer på om de blir å kjøre lenge på 2011 og X99, minst 2-3 år til enda sikkert? Lenke til kommentar
Turbofan Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Tro om det blir verdt å oppgradere fra 3570 som jeg har hatt mindre enn 2 år enda? Syns egentlig den gjør en forbasket bra jobb fortsatt. Det spørs vel hva du bruker den til.. Etter hva jeg kan lese er konsensus at spillere ikke begrenses nevneverdig av CPU og RAM i dag. Du kommer laaaaaangt med en av de kraftigere Ivy Bridge- eller Haswell-prosessorene og 8 GB RAM.. Noen spill er selvsagt litt mer krevende for CPU, men jeg tror ikke min 3750k vil hefte meg der på en stund. Am I right? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 Det jeg vet er at min oc 3770k bottlenecker mine 780ti i AC Black Flag. Bruker ikke mer enn 60-80% av gpu. Lenke til kommentar
Turbofan Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Det jeg vet er at min oc 3770k bottlenecker mine 780ti i AC Black Flag. Bruker ikke mer enn 60-80% av gpu. Etter hva jeg har forstått er det en feil i spillet som gjør at CPU ikke utnyttes optimalt. Jeg er for øvrig usikker på om "bruk av GPU" er et godt mål på om CPU er flaskehals. Nøyaktig hva mener du med "bruker ikke mer enn 60-80 % av GPU"? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 Etter hva jeg har forstått er det en feil i spillet som gjør at CPU ikke utnyttes optimalt. Jeg er for øvrig usikker på om "bruk av GPU" er et godt mål på om CPU er flaskehals. Nøyaktig hva mener du med "bruker ikke mer enn 60-80 % av GPU"? Hiv du kjører PresicionX i bakgrunnen ser du hvor mye gpu bruker. Den passerer ikke 80% engang på noen av skjermkortene. Dermed mistenker jeg at CPU holder gpu tilbake. Det er ofte slik en typisk bottleneck ser ut. Lenke til kommentar
Turbofan Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Etter hva jeg har forstått er det en feil i spillet som gjør at CPU ikke utnyttes optimalt. Jeg er for øvrig usikker på om "bruk av GPU" er et godt mål på om CPU er flaskehals. Nøyaktig hva mener du med "bruker ikke mer enn 60-80 % av GPU"? Hiv du kjører PresicionX i bakgrunnen ser du hvor mye gpu bruker. Den passerer ikke 80% engang på noen av skjermkortene. Dermed mistenker jeg at CPU holder gpu tilbake. Det er ofte slik en typisk bottleneck ser ut. Jeg er litt spent på hva det programmet måler. Måler fyllingsgrad av VRAM? Eller noe annet? Det kan jo tenkes at det måler en eller to faktorer, men så er det andre faktorer som er viktig, men ikke måles. Ikke vet jeg. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 16. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2014 Jeg er litt spent på hva det programmet måler. Måler fyllingsgrad av VRAM? Eller noe annet? Det kan jo tenkes at det måler en eller to faktorer, men så er det andre faktorer som er viktig, men ikke måles. Ikke vet jeg. Dersom det er god skalering osv så skal gpuene jobbe opp imot 100%. De gjør det i andre spill. Derfor jeg mener at cpuen bottlenecker dette spillet. Det kan også være dårligere portet. Vanskelig å si. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 Etter hva jeg har forstått er det en feil i spillet som gjør at CPU ikke utnyttes optimalt. Jeg er for øvrig usikker på om "bruk av GPU" er et godt mål på om CPU er flaskehals. Nøyaktig hva mener du med "bruker ikke mer enn 60-80 % av GPU"? Hiv du kjører PresicionX i bakgrunnen ser du hvor mye gpu bruker. Den passerer ikke 80% engang på noen av skjermkortene. Dermed mistenker jeg at CPU holder gpu tilbake. Det er ofte slik en typisk bottleneck ser ut. Jeg er litt spent på hva det programmet måler. Måler fyllingsgrad av VRAM? Eller noe annet? Det kan jo tenkes at det måler en eller to faktorer, men så er det andre faktorer som er viktig, men ikke måles. Ikke vet jeg. Programmet rapporterer fra om hvor mange prosent av tida GPUen arbeider med noe (shadere, geometri, teksturfiltrering,) Det er også mulig å måle hvor mye VRAM som allokeres, men dette går gjennom Direct3D. Lenke til kommentar
Turbofan Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Sliter fortsatt med å forstå hvordan dette gir oss noen garanti for at hans 3770k er flaskehalsen i AC Black flag.. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 18. mai 2014 Del Skrevet 18. mai 2014 Sliter fortsatt med å forstå hvordan dette gir oss noen garanti for at hans 3770k er flaskehalsen i AC Black flag.. Hvis skjermkortet ikke jobber på 100% belastning er det enten fordi det ikke får nok frames å jobbe med for å nå 100% belastning, dette kan enten komme av en framerate-cap (vsync eller begrensning i spillmotor) eller for treg CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå