Gå til innhold

Den store Intel tråden

Anbefalte innlegg

Hva er forventet ytelse på Haswell-E over IVY-E?

For min del så kommer jeg uansett til å vente på X99 før jeg kjøper en ny rigg, men det viktigste er jo egentlig ytelses clock for clock, enn att det er en 8-core vs 6-core for min del.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil bare tiden vise desverre. Mellom 5-15% i bestefall?

Så da lurer jeg egentlig litt på hva folk er så overbegeistrert for. Som gamer så har man jo ikke mye spennende i vente. Hvis man forventer 15% ytelse så er jo ikke det akkurat noe å hoppe i taket for, men samtidig er jo X79 er aldrende, utdatert og døende så det blir litt surt å bruke penger på et X79 system nå idag som X99 er rett rundt hjørnet.

Så 8 core er altså det folk venter på, da er det vel alle untatt de som gamer som har noe spennende i vente.

Trist Intel sitter alene på toppen, dette er jo hva resultatet er.

Skulle ønske å se værtfall 30% ytelsesøkning over ivy-e, da begynner det å ligne noe.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Det vil komme med haswell-e. Men bli ganske dyrt tenker jeg. Kommer nok i q3 eller q4.

Tror du det er verdt hoppet? Vet vi mye om DDR4?

Det skal tillate dobbelt så høye frekvenser som DDR3, og støtte litt større DIMM-størrelser.

Så da lurer jeg egentlig litt på hva folk er så overbegeistrert for.

Uvitenhet

Lenke til kommentar

Det vil komme med haswell-e. Men bli ganske dyrt tenker jeg. Kommer nok i q3 eller q4.

Tror du det er verdt hoppet? Vet vi mye om DDR4?

Det skal tillate dobbelt så høye frekvenser som DDR3, og støtte litt større DIMM-størrelser.

Så da lurer jeg egentlig litt på hva folk er så overbegeistrert for.

Uvitenhet

Tja, slik det ser ut for meg, ser ikke Haswell-E spesielt spennende ut ytelsesmessig hvis man ser mot Sandy-E og Ivy-E.

Er det ventet noe mer spennende på 2011-3 socket'en i fremtiden?

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har forstått så har BF4 godt utbytte av både flere kjerner og tråder.

Har sett en test gjort i BF3 hvor intel sin 6 kjerne gjorde det litt bedre enn quad, men det var vel ikke store forskjellen.

Spørsmålet er jo om X99 vil være verdt oppgraderinga fra X79, og selv om en 8 kjerne sikkert vil tiltrekke seg en del entusiaster, så tror jeg ikke en ytelsesøkning på rundt 15% vil være verdt det. Man snakker jo da om nytt HK og RAM i tillegg. Skal jo også bli spennende å se hvordan prisene på DDR4 blir :roll:

Haswell-E Ser ut som et stort gjesp for min del, men har man ikke et system fra før slik som meg for øyeblikket, så kan man jo like gjerne vente.

2600k og 3930k har iværtfall holdt seg godt i mange år, og ser ut til å holde godt en god stund fremover også.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

viktige datoene her er 2. juni og en eller annen gang i august for X99 etter det jeg har hørt.

hvis vi har flaks så klarer 4790K 5Ghz++ på vann - og da snakker vi faktisk relativt bra ytelse.

uvitenhet? 8 core unlocked blir jo rått uansett hvordan man vrir og vender på det?

Z97 får M.2 og SATA Express som gir høyere hastighet på SSD - winning... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...