Gå til innhold

Den store Intel tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sikkert godt ut i 2015 da regner jeg med. Får håpe det skjer noe med performance snart, synes utviklinga har gått frustrerende treigt i det siste. Det hjelper lite med raske grafikkort om prosessoren skaper bottlenecks i annethvert spill.

Lenke til kommentar

Kommer Haswell-E juni 2014 eller 2015?

Ble mye årstall her nå..

Haswell-E kommer i sommer slik det ser ut nå. Broadwell-E kommer i 2015.

Takk for svar

Men alt snakket om DDR4 og inntil 10 sata 6gbs - er det støttet allerede på Haswell-E?

Eller er det snakk om at kommer når Broadwell blir lansert?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Haswell-E" to Launch in Q3 2014. 5930K 8 Core "Around $600

Intel is planning to launch its 4th generation Core i7 HEDT (high-end desktop) platform, codenamed "Haswell-E," in the third quarter of 2014 (after June), which should space its launch roughly a year from Core i7 "Ivy Bridge-E." With Haswell-E, Intel is expected to increase core counts across the board, launching an "affordable" six-core part around the $400 mark, an eight-core part around the $600 mark, and an Extreme Edition eight-core part around the $1,000 mark. The three will be based on the LGA2011-3 socket, which has the same pin count as today's LGA2011, yet is incompatible with it, because the pin map of Haswell-E will differ from its predecessors'. Driving the platform will be Intel's X99 Express chipset, with support for up to ten SATA 6 Gb/s ports, and a large number of USB 3.0 ports. Some of the first X99 motherboards are expected to be unveiled at Computex 2014.
(klippet og limt)
Står også en del her:
Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Haswell-E" to Launch in Q3 2014. 5930K 8 Core "Around $600

Intel is planning to launch its 4th generation Core i7 HEDT (high-end desktop) platform, codenamed "Haswell-E," in the third quarter of 2014 (after June), which should space its launch roughly a year from Core i7 "Ivy Bridge-E." With Haswell-E, Intel is expected to increase core counts across the board, launching an "affordable" six-core part around the $400 mark, an eight-core part around the $600 mark, and an Extreme Edition eight-core part around the $1,000 mark. The three will be based on the LGA2011-3 socket, which has the same pin count as today's LGA2011, yet is incompatible with it, because the pin map of Haswell-E will differ from its predecessors'. Driving the platform will be Intel's X99 Express chipset, with support for up to ten SATA 6 Gb/s ports, and a large number of USB 3.0 ports. Some of the first X99 motherboards are expected to be unveiled at Computex 2014.
(klippet og limt)
Står også en del her:

så flott- 6 core til 400 dollar=røfli 2500kr :D me likes me likes :)

Lenke til kommentar

Vell, Skal få se om jeg får klokket min i5 4670K idag, Skjermkortet er ferdig overklokket til 1250/1650 på 1.21V

Er de andre innstilingene viktig? Det er 3 forskjellige voltage greier, Så prøve å kun passe på multiplier og core voltage :p

du har vannkjøling til classyen...og kjører 1250 mhz? DET er lattis.

Lenke til kommentar

Vell, Skal få se om jeg får klokket min i5 4670K idag, Skjermkortet er ferdig overklokket til 1250/1650 på 1.21V

Er de andre innstilingene viktig? Det er 3 forskjellige voltage greier, Så prøve å kun passe på multiplier og core voltage :p

du har vannkjøling til classyen...og kjører 1250 mhz? DET er lattis.

Remeber, 14. I got no mony for cøstom loupe, maza panger!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...