MrLuni Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg klarer IKKE å komme meg gjennom noen skikkelig skumle spill! Har prøvd begge amnesia men vare sjanseløs. Hjærtet holder på å sprenges når jeg spiller sånne typer spill. Eneste jeg har klart å pint meg gjennom er Silent Hill 2 for mange herrens år siden. Har sikkert varige skader enda.. Prøvde akkurat Outlast. Klarte vell omtrent 15min før jeg sa FUCK THAT og lukka spillet. Frysninger og hjertebanken er for kraftige hos meg! Jeg har faktisk lyst å gå gjennom dei spilla men klarer det pokker meg ikke Noen råd utenom å sitte å spille med lys på xD Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Tja, jeg burde klare både spill og film glatt. Problemet er bare at jeg ikke har spilt et spill eller sett en film som faktisk fikk meg til å føle noe spesielt spenning på mange år. Det siste var nok Silent Hill 3 eller Project Zero. Husker ikke hvilken av de jeg spilte sist. Jeg synes rett og slett spill ikke er nifse. Har man våpen er det bare å skyte tilbake. Har man ikke våpen blir det bare å løpe som en tulling og gjemme seg som i f.eks Outlast (eller hva det nå heter). Det blir svært fort irriterende. 1 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Første spillet jeg fikk noia for var F.E.A.R til ps3 i 2006. Kom meg fint gjennom, men herregud som jeg skvatt og skalv til tider. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Kjenner meg igjen i trådstarter. Har prøvd meg på Amnesia the dark decent, mange ganger, men det går bare ikke. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Tror det er noe med spill der man har begrenset/ingen våpen. Har lyst å prøve Outlast nå igjen, men VET jeg kommer til å feige ut etter 15-20min Filmer er jo 0 stress. Husker Paranormal Activity 1 var ganske creepy.. Kanskje The Ring da jeg såg den back in the days, men er nok ikke noen andre filmer som om har fått blodpumpa til å jobbe hardt. Lenke til kommentar
Madridista1212 Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Takler ikke skumle filmer engang, sikkert værre med spill Sett the strangers eller mirrors MrLuni? Endret 13. februar 2014 av g3neralen Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Liker ikke skumle spill alene. Prøvde amnesia en gang men hadde ikke sjanse. Hatt det veldig gøy med remaken av Resident Evil sammen med kompiser, og det er vell det skumleste jeg har spilt, så sammen med venner synes jeg spennende film og spill er stor stemning. Lenke til kommentar
Nemesis T Virus Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Elsker skumle spill! Første gang Nemesis hoppet inn vinduet på Resident Evil 3 pisset jeg nesten i buksa! Liker å bli skremt og overrasket. Lenke til kommentar
assap2 Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Har null problemer med å se de værste grøsse filmer du kan tenke deg men skumle spill er det helt motsatt med, kom meg så vidt igjennom Outlast på PS4 etter mye om og men. Har tvunget meg selv til å spille en god del skumle spill, for det er jo litt moro å bli skikkelig skremt og da. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Haha.. Pr;vde akkurat Outlast.. Creepy! Spilte i noen faa minutter. Skjonte ikke hvorfor jeg egentlig spilte det, saa skrudde av igjen! Haha! Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Spiller en del skumle spill selv om jeg egentlig er en liten feiging når det kommer til slikt Komt meg gjennom F.E.A.R, Amnesia Dark Decent , Amnesia A machine for pigs , dead space osv. En litt artig historie, og det jeg utvilsomt har blitt mest skremt av i noe spill er nok mens jeg rundet A machine for pigs i sommer. Jeg bor i en kjeller leilighet og har utsikt til hagen fra vinduene mine, leiligheten ligger litt under bakken , så det er knappe hallmeteren fra vinduet og ned til plenen. mao. blir jeg stående en god hallmeter lavere en plenen inne i leiligheten, dette var rett etter jeg hadde flyttet inn, så det var ikke noe jeg var veldig vandt med. Det var full fest i et av nabohusene så jeg hadde tatt på meg headphonsa å startet opp A machine for pigs, kom til den delen der du går rundt å hører den jævla grisen løpe rundt, men du ikke helt vet hvor den er, når jeg var midt inne i dette, helt på tuppa å ventet på å få meg en grusom kjipp når som helst og halvveis i transe inni monitoren hadde en av festdeltakerrenne fra festen i nabohuset klart å rotet seg inni hagen der jeg bor, og stilte seg opp å stirret rett gjennom vinduet på meg, jeg merket noe med side synet, men siden jeg sitter i en belyst leilighet og det var bekmørkt ute var det ikke så lett å se, jeg kiker opp fra monitoren å ser en minst 2,5 meter høy figur står å stirrer på meg med store øyne. Det er vel ikke nødvendig å si, men det skremte livet av meg, jeg skutte føttene i gulvet veltet over hele datastolen, falt på gulvet og resonnerte et patetisk jenteskrik før jeg faktisk forsto hva som skjedde. 4 Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Om eg spelar saman med kompisar eg skumle spel berre gøy. Eg har ellers null problem med skumle filmar o.l. Men: Når eg sit aleine i leiligheten, og fyrer opp sjølv ikkje fullt så skumle spel som til dømes Zombie U... Herregud, hoppar i sofaen og føler alt skal hoppe ut av TVn og skremme livskiten ut av meg. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 http://www.slenderarrival.com/ Schlendermann er trolig ett av de mer "kjipe" spillene jeg har prøvd i "skummel" sjangeren. Prøv! Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Berre ikkje sitt i eit mørkt stille rom med headphones: Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Berre ikkje sitt i eit mørkt stille rom med headphones: Haha! Veldig bra! Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 hahaha kjenner meg igjen der ja! Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Synes skumle spill er noe av det mest underholdende som finnes, da det virkelig krever noe ekstra fra utvikleren for å få det helt til. Er enig i at Silent Hill 2 kanskje er noe av det skumleste som finnes. Ellers er ikke "Cradle" levelen fra Thief 3 så verst heller, samt et par av undergrunnsnivåene i Stalker-serien, og Metro 2033. Ellers er det vel det å spille sammen med noen som gjelder for å holde ut, tror jeg (anatema for meg), men det er avhengig av at du "tør" å være redd sammen med kompiser. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Ja pokker.. Metro spillene ja. Dei var ganske gode. Sånn akkurat passe skummelt til tider Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg elsker skumle spill, men dessverre er det veldig få spill som har klart å skremme meg. Det skumleste og jævligste spillet jeg noen gang har spilt var Condemned Criminal Origin på 360. Måtte legge fra meg spillet og ta pauser hvert 10-15 min. fordi det ble for mye og stress, jeg måtte få tilbake pusten og roe nervene - ja, så ille var det faktisk. Har spilt rekke med andre ''skumle'' spill også, men ingen har truffet meg slik som Condemned gjorde. Outlast var det siste skumle spillet jeg spilte. Det var gøy, det, og jeg spilte meg gjennom det, men skremslene forsvant etter den første timen da alt føltes det samme etter det. Lenke til kommentar
Maltanoro Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Skrekkfilmer er ikke noe problem. Jeg har sett flere skrekkfilmer enn jeg kan huske, og det er sikkert også derfor jeg ikke kan huske sist jeg ble skremt av en skrekkfilm. For å oppklare den setningen: Med skremt mener jeg den ekle følelsen du noen ganger får når du sitter alene hjemme en mørk høstkveld mens vinden akkurat blåser nok til å lage en lav ulende lyd som du kun registrerer ubevisst, og du begynner å se for deg alle verdensmerkelige ting som skjer mens du er alene. Det er den følelsen jeg vil ha fra skrekkfilmer, ikke jumpscares. Jeg tror den siste filmen som gav meg den følelsen var Event Horizon, men så så jeg den da i 1997 når den kom ut og jeg var 12 år gammel. så den igjen for et par år siden, og da var den ikke særlig skummel Når det kommer til skrekk-spill så er det en helt annen historie. Husker jeg prøvde Condemned. Slo av etter ca 15 min. F.E.A.R: 20-25 min. Amnesia: 15-20 min. Silent Hill 3 når det kom ut: kanskje 30 min. osv. Men nå er vel jeg av den typen som blir skremt av omtrent ingenting. på spill altså. Jeg får (noen ganger) nervene på høykant når jeg utforsker vaults og huler i Fallout: New Vegas eller tasser rundt og banker zombier på Dead island. Hells, til og med Far Cry 3 har klart å skremme dritten av meg. Skrekk-spill er min nemesis, men jeg slåss med nebb og klør for å overvinne dem 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå