Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import av MC

EngJr

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg sitter å vurderer om jeg skal kjøpe meg en 2009 Suzuki GSX-R600. Nettprisen på den er 3 199$, noe som tilsvarer ca 20k.
Med frakt og div tenker jeg den kommer på 30-35k, men jeg syntes det fortsatt er latterlig billig.
Så mitt spørsmål er da om det i det hele tatt er mulig å registrere dette på norske veier? Hva må gjøres for å få den registret?

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist gang jeg kjøpte ny MC, fikk jeg se regnestykket. Omtrent halvparten av beløpet var avgifter. Disse avgiftene må du betale for den sykkelen du importerer. Så trolig er det en grunn til at svært få gidder å ta seg bryet å importere: Fordi det ikke ligger mye penger i det, i forhold til den ekstra risikoen. Evt får du også kostnad med å bygge om f.eks eksos, lys, forgasser/innsprøytning, alt etter hvilket land du henter i fra.

Lenke til kommentar

Om du får sykkelen for 20tusen, så er avgifter over 200% av det du ga for den.

Ikke nok med det, men du nevner dollar, å sykler fra USA får du vel heller vanskelig for å registrere, iforhold til COC papirer, å eksos ol.

Skal du første registrere, finn en gjerne eldre, billig, lav-hk registrert og helst lite kubikk.

Eller kjøp helt eller nesten ny.

kjøp fra Europa.

Importerer du fra tyskland, med en sykkel du kan, så er det penger å tjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...