m97dl Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 hei.. vil prøve å opprette et nytt forum og lurer da på en del ting.. aldri gjort dette før så takker for all hjelp.. 1. hvor er det greiest å kjøpe domene og webhotell? 2. hvor mye plass trenger jeg på webhotellet? 3. hvilke enkle forumløsninger kan jeg bruke? 4. trenger jeg et program for å laste dette opp på webhotellet? det er dette jeg kommer på nå i første omgang.. Lenke til kommentar
slacky Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Dette tilhører ikke PHP-kategorien. Her diskuteres egentlig PHP-programmering.Personlige preferanser (når det skal gjøres kjapt og enkelt): 1. One.com er billig og enkel. 2. Noen gigabytes holder lange for et enkelt forum 3. *SMF, PHPBB, MyBB, IP.Board (brukes her på diskusjon.no), vBullitin.- alle er brukbare, men de to siste koster penger. 4. Filezilla annbefales.* SMF = Simple Machine Forums.. Min (gratis) forvoritt, den er enkel, og gir deg det du normalt sett trenger. PHPBB på den andre siden gir deg nok litt mer kontroll.Må nevne at jeg normalt sett ikke bruker noen av de nevnte forumene, har utviklet mitt eget forum som inneholder det jeg behøver (og utvider det om det trengs).Les gjerne litt om de forskjellige alternative forumene, velg den du selv mener passer dit behov. Endret 16. februar 2014 av warpie Lenke til kommentar
m97dl Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 Dette tilhører ikke PHP-kategorien. Her diskuteres egentlig PHP-programmering. Personlige preferanser (når det skal gjøres kjapt og enkelt): 1. One.com er billig og enkel. 2. Noen gigabytes holder lange for et enkelt forum 3. *SMF, PHPBB, MyBB, IP.Board (brukes her på diskusjon.no), vBullitin. - alle er brukbare, men de to siste koster penger. 4. Filezilla annbefales. * SMF = Simple Machine Forums.. Min (gratis) forvoritt, den er enkel, og gir deg det du normalt sett trenger. PHPBB på den andre siden gir deg nok litt mer kontroll. Må nevne at jeg normalt sett ikke bruker noen av de nevnte forumene, har utviklet mitt eget forum som inneholder det jeg behøver (og utvider det om det trengs). Les gjerne litt om de forskjellige alternative forumene, velg den du selv mener passer dit behov. takk for svar.. ble litt klokere nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå