FruFin Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Nå er det 5 år siden sist jeg var i bakken. Men ser ut som om det har blitt mer vanlig med hjelm? Er det noe man kanskje burde ha når man skal våge seg ut igjen? Og er det noe spesielt man burde se etter i så fall eller holder det å gå på en sportsforetning å be om en alpinhjelm? Lenke til kommentar
code Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Fikk samme inntrykk som deg når jeg startet å stå på snowboard igjen. Startet selv med hjelm pga. alpint anlegg gjorde det forbudt å kjøre i Snowparks uten hjelm. Nå i ettertid ser jeg at fleste bruker hjelm, og er liten grunn til å ikke gjøre det. Personlig syntes jeg det ser sprekere ut, det er tryggere, og varmer godt på hodet. Jeg fant meg en hjelm til 700 kr på G-Max og denne har funket bra. Nå har jeg ikke falt på hodet enda, så om en hjelm til 700 kr redder livet mitt vet jeg ikke. Endret 13. februar 2014 av Ares NOR Lenke til kommentar
FruFin Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Da tror jeg jammen jeg kjøper. Hvordan det ser ut er nok ikke så nøye. Jeg ser nok ganske rar ut uansett med mine ferdigheter ? Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Hjelm er blitt "in". Det er påbudt i konkurranser (X-Games, Dew Tour, OL, ++). Folk har fått øynene opp for hvor viktig hjelm faktisk er. Så kjør på Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Absolutt lurt å bruke hjelm ja. Sto uten hjelm selv når jeg var yngre, men nå når jeg skal prøve meg litt på twintip igjen skal det kjøpes hjelm også. Man får jo tilogmed hjelmer med innebygget høytalere nå Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Trynet så mye i all slags sporter i ganske store hastigheter eller lave hastigheter og slått hodet så jeg har blitt ør flere ganger på sykkel eller i bakken har hatt hjelm de fleste gangene, så jeg sverger til hjelmen. Når jeg på det værste ser at jeg kan lett komme opp i 70km/t på sykkel så er det ikke umulig å tenke seg de samme hastighetene i bakken noen ganger. Lenke til kommentar
pmbpictures Skrevet 12. mars 2014 Del Skrevet 12. mars 2014 FIlmen/dokumentaren "The Crash Reel" har hjulpet mye på å lette hjelm-presset i bakken. Jeg kjører aldri uten hjelm, ser heller litt dum ut hvis noen mener så, enn og måtte avslutte dagen tidlig pga. hodeskade. Protec, Poc og Sweet er blant de store aktørene innenfor snowboard hjelmer Lenke til kommentar
Joar Fjellgeit Skrevet 14. april 2014 Del Skrevet 14. april 2014 Kjøp sweet protection! rambler er ein billig og kul hjelm, ca 900kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå