Gå til innhold

[Windows] Lage iPhone spill?


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Noen som har peiling på dette hær?

Vil prøve å lage noen enkle 2D spill likt som Line runner, Flappy Bird, osv..

Noe som jeg kan legge inn på min telefon, og som vennene mine kan spille(?). Og kanskje få det på Appstore, eller ihvertall ha muligheten til det.

 

Hvor spilleren springer/flyr en vei, og hopper/flyr opp for å unngå å treffe vegger eller andre "slemminger".

 

Har prøvd meg på GameSalad, men dær fikk jeg problemer med å teste spillene jeg laget. Ble bare svart "Preview screen".

Menmen, hvis noen har nå tips, let me know! :)

Har vært utrolig artig å prøvd.

 

EDIT: Så en video her:

- En 6. klassing som har laget spill. "Everyone can do it". Jeg vil være "Everyone".

Endret av t0mb-exe
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her har du en ok startup guide (Følg guiden i venstre marg):

 

https://developer.apple.com/library/ios/referencelibrary/GettingStarted/RoadMapiOS/index.html

 

2D/3D program kan du f.eks bruke Unity:

http://docs.unity3d.com/Documentation/Manual/iphone-GettingStarted.html

 

En fordel å kunne C++

 

Videoer (Stanford University): Copy/Past linken i nettleseren, er flere videoer!

 

youtube.com/watch?v=_Qn-JUtQrsM

Endret av cronbach alpha
Skrevet

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Skrevet

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

Skrevet

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

 

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

Skrevet (endret)

Har du en windows-maskin koster det ikke en krone å utvikle apps for Android (eller Windows phone) :)

 

For å utvikle til Android kan du f.eks. laste ned IntelliJ IDEA Community Edition gratis herfra: http://www.jetbrains.com/idea/download/index.html

 

Nå vet jeg ikke hvilke kunnskaper du har om programmering, men dette er en morsom måte å lære på. Læringskurven er kanskje noe bratt dersom målet er å lage en app og du ikke kan noe om programmering fra før.

 

Unity som ble nevnt tidligere virker forøvrig som et veldig kraftig verktøy for å lage spill til alle plattformer (desktop, web, mobil).

Endret av Thalidomide
Skrevet

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

 

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

 

No skal jeg ikke si dette mer 100% sikkerhet ettersom jeg ikke har testet dette selv (pga at jeg har mac, og maskiner som kjører Linux og Windows). Men du skal kunne bruke Mac OS X på en windows maskin ved hjelp av VirtualBox eller lignende, da skulle du nok også kunne kjøre Xcode og du slipper å kjøpe en mac.

Skrevet

 

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

 

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

 

No skal jeg ikke si dette mer 100% sikkerhet ettersom jeg ikke har testet dette selv (pga at jeg har mac, og maskiner som kjører Linux og Windows). Men du skal kunne bruke Mac OS X på en windows maskin ved hjelp av VirtualBox eller lignende, da skulle du nok også kunne kjøre Xcode og du slipper å kjøpe en mac.

 

Har prøvd mange ganger, men får det ikke til jeg.. :/

Skrevet

 

 

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

 

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

 

No skal jeg ikke si dette mer 100% sikkerhet ettersom jeg ikke har testet dette selv (pga at jeg har mac, og maskiner som kjører Linux og Windows). Men du skal kunne bruke Mac OS X på en windows maskin ved hjelp av VirtualBox eller lignende, da skulle du nok også kunne kjøre Xcode og du slipper å kjøpe en mac.

 

Har prøvd mange ganger, men får det ikke til jeg.. :/

 

 

Skrevet

 

 

 

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

 

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

 

No skal jeg ikke si dette mer 100% sikkerhet ettersom jeg ikke har testet dette selv (pga at jeg har mac, og maskiner som kjører Linux og Windows). Men du skal kunne bruke Mac OS X på en windows maskin ved hjelp av VirtualBox eller lignende, da skulle du nok også kunne kjøre Xcode og du slipper å kjøpe en mac.

 

Har prøvd mange ganger, men får det ikke til jeg.. :/

 

 

 

Dette virker jo ikke lengre..Har prøvd selv, pluss at det står også i kommentarfeltet, noen som har kommentert det.

Skrevet

 

 

 

 

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

 

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

 

No skal jeg ikke si dette mer 100% sikkerhet ettersom jeg ikke har testet dette selv (pga at jeg har mac, og maskiner som kjører Linux og Windows). Men du skal kunne bruke Mac OS X på en windows maskin ved hjelp av VirtualBox eller lignende, da skulle du nok også kunne kjøre Xcode og du slipper å kjøpe en mac.

 

Har prøvd mange ganger, men får det ikke til jeg.. :/

 

 

 

Dette virker jo ikke lengre..Har prøvd selv, pluss at det står også i kommentarfeltet, noen som har kommentert det.

 

Var litt dårlig av meg å ikke sjekke, hadde litt hastverk. Men som sagt har jeg ikke gått denne veien (Mac på Windows) ettersom jeg ikke har hatt behov for dette.

Skrevet

 

 

 

 

 

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

 

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

 

No skal jeg ikke si dette mer 100% sikkerhet ettersom jeg ikke har testet dette selv (pga at jeg har mac, og maskiner som kjører Linux og Windows). Men du skal kunne bruke Mac OS X på en windows maskin ved hjelp av VirtualBox eller lignende, da skulle du nok også kunne kjøre Xcode og du slipper å kjøpe en mac.

 

Har prøvd mange ganger, men får det ikke til jeg.. :/

 

 

 

Dette virker jo ikke lengre..Har prøvd selv, pluss at det står også i kommentarfeltet, noen som har kommentert det.

 

Var litt dårlig av meg å ikke sjekke, hadde litt hastverk. Men som sagt har jeg ikke gått denne veien (Mac på Windows) ettersom jeg ikke har hatt behov for dette.

 

Men jeg får vell bare spare opp litt penger, så jeg kan kjøpe meg mac :)

  • 3 uker senere...
Skrevet

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

 

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

 

Hvis du kan litt basic om data(som du burde hvis du vil lage spill) kan du gjerne installere mac på en vanlig datamaskin. Da slipper du all "laggen" som følge rmed wm ware, virtualbox og slike virtelle datamaskiner.

Skrevet

 

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

 

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

 

Hvis du kan litt basic om data(som du burde hvis du vil lage spill) kan du gjerne installere mac på en vanlig datamaskin. Da slipper du all "laggen" som følge rmed wm ware, virtualbox og slike virtelle datamaskiner.

 

No need, har kjøpt meg Mac nå. Var godt å bli kvitt den slitsomme stasjonærpcen min, er stor fornøyd med min Mac :)

Skrevet

Okei

 

 

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

 

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...

Hvis du kan litt basic om data(som du burde hvis du vil lage spill) kan du gjerne installere mac på en vanlig datamaskin. Da slipper du all "laggen" som følge rmed wm ware, virtualbox og slike virtelle datamaskiner.

No need, har kjøpt meg Mac nå. Var godt å bli kvitt den slitsomme stasjonærpcen min, er stor fornøyd med min Mac :)

Okei, og hvis du fortsatt er interisert i å utvikle spill til iphone kan jeg på det varmeste anbefale unity3d som spillmotor. Og i den nyeste oppdateringen støtter unity nå 2d utvikling rett fra instalasjon.

Skrevet

Okei

 

 

 

 

Det er vell xCode som er det mest populære programmet for å laget iPhone apps?

 

Også koster det vell 500+/- i månden for å legge ut spill på AppStore?

Nå er det en stund siden jeg har hold på med dette, men xCode er en utvikler miljø (bruker til å lage programmene/apps). Det mest vanlige programmeringspråket er Objektiv C (glemte å nevne det over).

 

Det skal ikke koste noe å legge ut apps på appStore (apple skal ha 30% av salgene), du betaler en årlig lisens (99 dollar sist jeg sjekket) også må du være en bedrift eller et enkeltmannsforetak.

Ja, var den lisensen jeg snakket om. Også må jeg jo ha Mac å da. Koster vell 2-3000 for det brukt også, så blir litt mye for å lage iPhone apps, som jeg sikkert ikke kommer til å tjene noe på...
Hvis du kan litt basic om data(som du burde hvis du vil lage spill) kan du gjerne installere mac på en vanlig datamaskin. Da slipper du all "laggen" som følge rmed wm ware, virtualbox og slike virtelle datamaskiner.
No need, har kjøpt meg Mac nå. Var godt å bli kvitt den slitsomme stasjonærpcen min, er stor fornøyd med min Mac :)

Okei, og hvis du fortsatt er interisert i å utvikle spill til iphone kan jeg på det varmeste anbefale unity3d som spillmotor. Og i den nyeste oppdateringen støtter unity nå 2d utvikling rett fra instalasjon.

 

Ahh, takk skal du ha! Da blir det vell å ta en titt på dette fremover :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...