TOO TRILL Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 kjapt spørsmål; 1. I høst gikk skjermkortet/hovedkortet på min 2011 mbp 15. Fikk da nytt på garanti. Levert på eplehuset. 2. I desember blåser batteriet seg opp og trackpad tyter ut. Får nytt på garanti. Levert på Humac grunnet beleilig åpningstid på Oslo City. 3. I januar dør batteriet plutselig under bruk, ikke i lader men ~90% ladet, vil ikke starte eller lade. Får nytt batteri på garanti fra Humac Oslo City. 4. Nå, halvannen uke senere skjer det samme som i punkt 3. Hva gjør jeg nå? Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg få tilbake penger på reklamasjon? Eller må jeg få den reparert nok en gang for samme feil? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Forbrukerkjøpsloven sier tre ganger, samme feil eller fire ganger, forskjellig feil før du har krav på å få hevet kjøpet eller i det minste få maskinen omlevert i en helt ny til tilsvarende sum som du kjøpte for. Lenke til kommentar
Paranoid Nisse Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 NB! Hvor kjøpte du mac'en? Heving, omlevering eller kompensasjon gjelder kun fra salgssted. Hvis du kjøpte mac'en på Humac og de har fikset på den alle fire gangene så er det ansvaret deres. Hvis maskinen er kjøpt på Apple.no, Eplehuset, Elkjøp eller Lefdal så har de 4 egne forsøk på reperasjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå