Gå til innhold

Får ikke installert xp

Swifty

Anbefalte innlegg

Hei, hadde tidligere en 60gb (IMB :( ) & en 120 gig (WD).

Selfølgelig krasjet 60 gigen (den var xp installert på den), prøvte å installere xp på 60 en gang til før jeg ga opp den, funket fint (dvs. at cden min funker fint)

så over til selveproblemet (skal snart sende inn 60 disken), får ikke installert xp på 120 gben.

Fikk opp denne meldingen da jeg valgte partisjon under xp:

To install xp on the partition you selected setup must write some startup files to the  following disk:

114471 MB disk 0 at Id 0 ob bus 0 on the atapi [MBR]

However this disk does not contain a windows xp compatible partition.

Har prøvt å la xp lage en egen partisjon (under installasjon) og har laget en NTFS med partition magic.

Noen som vet hva problemet er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bara så jeg forstår riktig. Då prøver ikke å installere Xp fra Windows, men starter opp med CD'en?

Jeg har fått samme feilmelding en gang, da slettet jeg alle partisjonene og laget nye.

jeg boot'er opp dra cden ja.

Har en stor partisjon med mange ting jeg har lyst å ta vare på.Derfor jeg brukte partition magic slik at jeg kunne ta litt av den "ubrukte delen" av denne partisjoen , del denne fra den andre partisnjoen og legge windows på denne. Vil derfor helst ikke slette alle partisjonene :(

Lenke til kommentar
Det høres ut som du prøver å installere på en logisk (utvidet) partisjon, ikke en primær partisjon.

Hm...der sier du noe. Husker ikke hvordan det fungerte, hva må jeg gjøre?

(skal vedde på at jeg sikkert bare har gjort en liten feil, typisk meg :( )

Lenke til kommentar
Det høres ut som du prøver å installere på en logisk (utvidet) partisjon, ikke en primær partisjon.

Foresten, jeg har også prøvt å installere på den andre partisjoen...det kan vel ikke være det da?

vet at disken funger, sånt halveis i hvertfall. Har satt den i annen maskin og kopiert litt frem og tilbake,så disken funker fint.

Lenke til kommentar

Hmm....sitter her med akkurat samme problemet med samme melldingen, men jeg prøver bare å innstallere på den partisjonen jeg hadde windows før+ at jeg har prøvd 4 partisjoner til på 3 hardisker

så det kan ikke ha noen sammenheng med logical osv.

Lenke til kommentar
Der røyk ALT :cry: på den ene hardisken, men, men vi får se om det går nå :)

Som sagt skal jeg sende inn min andre hdd. Lurer på om jeg bare skal vente med å installere til jeg får den tilbake.

Satser på å få ny harddisk, dette er min andre IBM disk som tar kvelden :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...