PerChristianH Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Heisann! Jeg har reainstalert pcen til fetteren min. Under oppstart så får jeg nvlddmkm.sys BSOD Jeg har prøvd og bytte hovedkort, PSU, RAM; GPU egentlig alt! MEN, den andre GPU'en jeg testet var også et GTX 560ti kort. Specs: Intel Core i5 Ram vengance 1600mhz 8gb Asus Nvidia GTX560ti PSU 650W Corsair Asus P8P67pro Kommer inn på pcen i safemode. Kommer også inn på pcen utenom safemode hvis jeg avinnstalerer Nvidia Driveren. Det jeg har prøvd: Fjernet ALLE drivere. Brukte driversweeper, innstalert drivere gjennom windows update. (funket ikke fortsatt BSOD) Igjen fjernet alle drivere Innstalerte driver : 332.21 fra offisielle nvidia siden ja (fortsatt BSOD) IGJEN fjernet alle drivere gjennom safemode, inn i vanlig startup og innstalerte nvidia beta driver: 334.67 Har også endret navnet på system32/driver/nvlddmkm.sys til nvlddmkm.sys.old Det jeg har kommet frem til er vel det siden begge skjermkortene ikke fungerer (tross at begge er GTX 560) så er det vel et driverproblem? Eneste jeg ikke har prøvd er egentlig og innstalere en GAMMEL driver. har lest på så og si ALLE forum jeg har funnet om dette problemet. har prøvd alle fixes som finnes. men kaster meg selv snart i veggen Er det noen som har noen innspill her?. Endret 13. februar 2014 av PerChristianH Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Heisann! Jeg har reainstalert pcen til fetteren min. Under oppstart så får jeg nvlddmkm.sys BSOD Jeg har prøvd og bytte hovedkort, PSU, RAM; GPU egentlig alt! MEN, den andre GPU'en jeg testet var også et GTX 560ti kort. Specs: Intel Core i5 Ram vengance 1600mhz 8gb Asus Nvidia GTX560ti PSU 650W Corsair Asus P8P67pro Kommer inn på pcen i safemode. Kommer også inn på pcen utenom safemode hvis jeg avinnstalerer Nvidia Driveren. Det jeg har prøvd: Fjernet ALLE drivere. Brukte driversweeper, innstalert drivere gjennom windows update. (funket ikke fortsatt BSOD) Igjen fjernet alle drivere Innstalerte driver : 332.21 fra offisielle nvidia siden ja (fortsatt BSOD) IGJEN fjernet alle drivere gjennom safemode, inn i vanlig startup og innstalerte nvidia beta driver: 334.67 Har også endret navnet på system32/driver/nvlddmkm.sys til nvlddmkm.sys.old Det jeg har kommet frem til er vel det siden begge skjermkortene ikke fungerer (tross at begge er GTX 560) så er det vel et driverproblem? Eneste jeg ikke har prøvd er egentlig og innstalere en GAMMEL driver. har lest på så og si ALLE forum jeg har funnet om dette problemet. har prøvd alle fixes som finnes. men kaster meg selv snart i veggen Er det noen som har noen innspill her?. Du bør jo gå inn i bios og se om du har satt opp de kortene der? Du vet, valg av skjermkort er der, og om PCI E er haket av? Siden du har to kort, så kjører du sikkert i SLI firewire? BmOnline Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Bios kan være et hint ja. Vet at Asus sin turbov funksjon automatisk overklokker pci-ex bussen via bclk/pci-e (som igjen overklokker skjermkorta). Slå av dette i efi-bios ved å sette system performance fra aggressive/enhanced til safe/normal Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 1. Bytte til en annen PCI-e slot. 2. Formatere + en semi-gammel driver (man kan bruke timevis på alt mulig av programmer og verktøy, men en fresh installasjon er alltid best). Deretter installerer du KUN skjermkortdriveren (muligens også HK/Chipsett-driver) 3. Bytte skjermkort. Jeg ser du har nevnt at du har prøvd å bytte skjermkort, men det kan jo hende det er flere feil i kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå