Prelude Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 har en maskin her som er ment på at den skal stå på en del timer for så og slå seg av igjen automatisk. slå seg på biten var null problem, bios'en fikset den saken men nå når jeg vil at maskinen skal slå seg av igjen ved bestemt tidspunkt så har jeg møtt på ett problem. bios: oppstart hver dag klokken 07.30 jeg har satt opp følgende i scheduler: Kl. 01.15 hver ma. ti. on. to. hver uke fra 08.09.03 oppgave: 'shutdown.exe -s -f' etter min oppfattning så skal scheduler aktivere shutdown.exe klokken ett hver kveld på ukedagene, ellers vil maskinen stå på over helgen til mandags kveld. MEN! det som egentelig skjer er at med det samme maskinen logger inn i windows så aktiverer scheduler den oppgaven og maskinen slår seg av igjen like fort som den ble slått på. dette skjer uansett tid på døgnet maskinen blir startet. dette er utrolig frustrerende da jeg hadde av tidligere ett 'identisk' (hey, minnet kan feile ) oppsett som gjorde den biffen men ved en feiltagelse ble den slettet så jeg vart nødt til å lage en ny.. som nå ikke fungerer.. noen som kan ha en ide på hvorfor min planlagte oppgave med spesifisert tids aktivering blir aktivert med det samme windows starter opp? som kan komme med en løsning på mitt problem? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Du har nok huket av et punkt som heter "Start denne oppgaven når datamaskinen slår seg på" eller noe slik Har du forsøkt og lage hele oppgaven på nytt? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 må vere denne influensa som har gjort noe med huet mitt for jeg fant feilen tilslutt. viste seg at NAV netdetect hadde blitt editert og fått shutdown -s -f mens tidsinstillingene har fått være i fred :o den tasken har jo autokjør ved start og tidsintervall på 5 minutt.. ikke rart ting ikke funket som det skulle uansett, takk for tips Mr. Ueland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå