Gå til innhold

Sniktitt: Canon Powershot G1 X Mark II

Anbefalte innlegg

Olympus har mindre sensor enn G1X og er bedre enn Canon APS-C dSLR.

Hva baserer du det på? dxo-hulen? Personlig, og da med bruk av øynene mine, synes jeg det er ved normale forhold svært liten forskjell mellom dagens forskjellige sensorer - såpass lite at det burde være knapt bisetninger og nesten uviktig når en skal velge kamera.

Tor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fantastisk morsom diskusjon mht. brikker størrelser mv.

Det er som med hifi freakere det har sluttet å høre på musikk og har gått over til å høre på meningsløse lyder:)

På tide å komme seg vekk fra EDB maskinen med meningsløse ytringer tilknyttet tekniske spesifikasjoner som kun kan måles i et laboratorium. Ta noen bilder da vel:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Et meningsløst kamera.

De sikter dette kamera inn på entusiastene og amatørene. Eller sagt på en annen måte; de som kan litt om foto. Også klarer Canon å lage et kamera uten søker, eller en søker du har løst i lomma og som du kan koble på ved behov. Når den et koblet på, ser kamera bare rart ut. Hvem vet hvor solid den sammenkoblingen er hvis man skulle dunke borti et eller annet...

Vel, ikke udelt enig. Jeg har Panasonic LX7, som også er over i entusiastklassen. Tviler på at det kjøpes av særlig mange i den nederste delen av markedet som du kaller det. LX7 har heller ikke søker, men en skarp og god skjerm. Likevel blir det noe vanskelig å se bildet i sterkt sollys, og især med sola i ryggen selvsagt. Jeg kjøpte meg derfor den ekstra søkeren, som med 1.4 MP oppløsning er særdeles sylskarp. Den er en fryd å bruke i slike tilfeller. Den er ikke større enn at den er med i siderommet i den lille veska jeg fant til kameraet, og ligger godt beskyttet der. Påmontert sitter det hele veldig godt. Så ekstra søker synes jeg iallfall er en god ide når designet ikke tillot plass til dette internt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Når prisen blir riktig, kan det bli interessant.... :hmm:

Ta deg en kort tur over atlantern..fordelaktig pris i statene gitt

Hørtes ut som en god ide, hel til jeg fant prisen på flybilletten til en kjapp tur over dammen, reiser ikke så mye m/fly så søkte raskt på finn.no :)

post-151946-0-64348100-1396683017_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...