greenbeach Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Hei alle sammen! Har i forbindelse med jobb kommet på ett produkt som vil gjøre hverdagen min 10 ganger enklere. Kan hende jeg er litt "off topic" men viste ikke helt hvor jeg skulle poste dette. Anyway.. Jeg prøver å lage ett produkt hvor jeg har en "bakgrunn" (som vist på bilde med svart farge) med grader fra 0 til 360. Denne skal altså være konstant i ro. Men her kommer utfordringen min. over denne bakgrunnen vil jeg ha 3 "layers" som jeg skal kunne vri 360 grader rundt individuelt.. ved å trykke på feks den blå ruten (vist på bilde) skal kun det blåe inne i sirkelen kunne vris på 360 grader. også det samme med de to andre lagene. Er det noen her som kan hjelpe meg? Hvordan program kan dette lages i? Bilde ligger som vedlegg. Har ikke svart belte i paint så håper dere skjønner hva jeg vil fram til. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) slett Endret 12. februar 2014 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Og hvilken plattform hadde du tenkt deg at dette skulle implementeres på? Dette kunne prototypes rimelig kjapt i HTML5/JavaScript, med et SVG-bibliotek som f.eks. Raphaël eller lignende. Endret 13. februar 2014 av Karl Skapeland Lenke til kommentar
Djn Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Eventuelt kan du kjøpe overhead-plast godkjent for skriveren din og trykke/klippe til en fysisk utgave? Ikke strengt tatt "programmering", men helt avhengig av hva du skal bruke den til kan det være like praktisk. Endret 13. februar 2014 av Djn Lenke til kommentar
greenbeach Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) slettet Endret 13. februar 2014 av greenbeach Lenke til kommentar
greenbeach Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Og hvilken plattform hadde du tenkt deg at dette skulle implementeres på? Dette kunne prototypes rimelig kjapt i HTML5/JavaScript, med et SVG-bibliotek som f.eks. Raphaël eller lignende. Dette hadde jeg tenkt til å ha på min jobb laptop (windows) Skal prøve å se litt på HTML5/JavaScript. Er ikke så god med Javascript. Så om du har noen guider/tips så tar jeg gjerne imot dette. Har laget alle lagene, å er litt usikker på hva neste steg er. Takk får svar Lenke til kommentar
greenbeach Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Eventuelt kan du kjøpe overhead-plast godkjent for skriveren din og trykke/klippe til en fysisk utgave? Ikke strengt tatt "programmering", men helt avhengig av hva du skal bruke den til kan det være like praktisk. Dette har jeg allerede gjort. Men siden dette fungerer dårlig, med tanke på at andre lag har en uvane til å flytte på seg da jeg skal posisjonere de andre lagene, så vil jeg få dette elektronisk. Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Har laget alle lagene, å er litt usikker på hva neste steg er. Takk får svar Sjekk demoen som er linket til fra denne siden: https://github.com/ElbertF/Raphael.FreeTransform Dette burde være et greit utgangspunkt. Du bør også lese deg litt opp på SVG, for Raphaël-biblioteket benytter dette grafikkformatet. Du kan lage grafikken med en SVG-editor, f.eks. InkScape, som er open source. Endret 13. februar 2014 av Karl Skapeland Lenke til kommentar
greenbeach Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Har laget alle lagene, å er litt usikker på hva neste steg er. Takk får svar Sjekk demoen som er linket til fra denne siden: https://github.com/ElbertF/Raphael.FreeTransform Dette burde være et greit utgangspunkt. Du bør også lese deg litt opp på SVG, for Raphaël-biblioteket benytter dette grafikkformatet. Du kan lage grafikken med en SVG-editor, f.eks. InkScape, som er open source. Tusen takk! Skal sette meg ned å lese litt på dette. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Det er ikke nødvendigvis noen innertier å røpe hele ideen din her, men jeg ble jo nyskjerrig; Er dette en eller annen slags navigasjonsdings? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå