Gå til innhold

Kompaktkamera til naturbruk

Anbefalte innlegg

Hei!

Er på jakt etter et godt kompaktkamera og har visse kriterier:

- Budsjettet er på 3-4k

- God bildekvalitet og helst god videokvalitet

- Må vere veldig enkelt å overføre bilder fra kameraet til telefon og PC. WiFi?

- Må vere relativt lite og robust, da jeg bruker det på forskjellige treningsturer i fjellet.

Har sett på spesielt Sony RX-100, og sett omtrent utelukkende positive omtaler. Det eneste som er aberet med dette kameraet, for min del, er muligens at det blir tungvindt å overføre til PC og telefon, da det ikke har WiFi?

Er det andre kameraer jeg bør vurdere i henhold til mine kriterier?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virka jo som midt i blinken for min del! Veldig fin pris óg.

Jeg kan lite om de manuelle instillingene, og vil jeg da se stor forskjell på bildekvaliteten på utendørsbilder mellom RX-100 og S110? Kommer til å ta bilder nesten utelukkende utendørs.

Lenke til kommentar

RX-100 kan gi deg bilder med litt mindre dybdeskarphet hvis du ønsker det, det vil si at det du fokuserer på er skarpt mens bakgrunnen er uskarp og diffus.

Liker du landskapsbilder der alt er skarpt i fokus vil S110 være minst like bra.

Grunnen til at S110 er billig er at den er erstattet av S120 som er kjappere (seriebilder), men hvis du tar naturbilder kan du med god samvittighet spare kr 1400.

Selv kjøpte jeg den ennå eldre utgaven S100 (uten WiFi/touch, men med GPS), men den får jeg sjelden bruke selv siden kona foretrekker dette kameraet.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...