Heffer Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Heisann. Samboeren min og jeg har gått litt lei av å samle kvitteringer osv. for å sørge for at vi betaler relativt likt for de hverdagslige utgiftene. Noen som har en god app til det? Gjerne en der vi er koblet opp mot hverandre og det oppdateres i real time. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Noe sånt? http://www.androidpolice.com/2011/09/28/new-app-conmigo-makes-it-easy-to-keep-track-of-shared-expenses-with-roommates/ Lenke til kommentar
_troffen_ Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Kjekt hvis det finnes en app som lar deg holde oversikten, men hvis du vil gjøre det virkelig ryddig kan jeg anbefale flere felleskontoer. Før vi giftet oss hadde vi flere kontoer for felles utgifter. En for strøm, en for huslån, en for bilutg. og en for mat med eget visakort som vi brukte til handling. Så satte vi opp et budsjett og opprettet fast trekk dagen etter lønning til de ulike kontoene slik at begge betalte inn likt. Har man satt av for mye til en utgift en mnd har man en buffer til neste mnd. F.eks lurt å sette over like mye til strøm hele året så blir det forutsigbart (da betaler dere for mye om sommeren og har litt buffer til vinteren så dere slipper å øke da). Handlet vi uten å ha med "matkortet" eller betalte andre utgifter overførte vi tilsvarende beløp fra en av felleskontoene som vi begge disponerte (dette fikser banken for dere om dere har samme bank) Dette systemet gjorde at vi klarte å ha en ryddig økonomi og til og med klarte å bygge opp en sparebuffer når vi studerte pga at vi budsjetterte med og satte av til lån som om renten ville vært et par prosent høyere enn den egentlig var. Og ja, jeg er gift med en økonom :-) Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Takk for svar begge to! Vi har vært innom tanken på felleskonto også. Lenke til kommentar
NothingForever Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Eller kanskje HomeSlice? Den ser også ut til å ha muligheten for å synkronisere handlelister. Du kan legge inn at det er tomt for doruller, også kan samboeren din se det.. :-P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå