aklla Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Ettersom jeg har bygget en ny vegg litt lengre inn på kjøkkenet, tenkte jeg at jeg kunne rive litt av gangen, så det blir en ca 20cm mer plass. Riktignok ikke mye, men vil hjelpe litt, Men, jeg er usikker på om denne er bærene eller ikke. Veggen går paralellt med taket, og om man fortsetter til venstre, så er det en bærebjelke som går åpent oppunder taket, gjennom stua. Bjelken går ikke gjennom verket taket eller gulvet, bare inntil. Har tenkt til å kutte ca der de røde strekene er, og fjerne de bjelkene jeg har krysset over. Svart strek er ny bjelke. 2 Lenke til kommentar
War Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Bare å sage så finner du fort ut det Bjelken som står oppå og går opp, hva går den til? og hvordan er den festet oppe? Og hvor skal den planken festes om du kutter det den er festet i? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2014 Hvem av de? Ingen går gjennom taket, alt er festet med spiker. Skal vel feste planken jeg setter på til planken i taket og rett over den nye 2x4 jeg har satt opp... Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Så dette er bare en kloss? Den til venstre for den er ikke bærende iallefall da den er spikret på inntil*? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Bjelken til venstre er hel, den til høyre er bare inntil den til venstre. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Åja ble lurt av pappbiten. Den ser ikke bærende ut for meg , men jeg gikk mekaniker på skolen. Du skal uansett ha en planke på svart strek, som gir god støtte . Du skal fjærne den til høyre, men hviler takpanelet på den? Må du bytte det også? Edit, hva er det rett over der? Bare gulv eller nye vegger med stendere rett ned over dette? Ser ut som en lettvegg som er montert i et rom. Endret 13. februar 2014 av War Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Skal nok sette opp en til høre også. Er uansett flere 2x4 i en vegg 20cm bak den, så takpanelet holder seg. Jeg syntes ikke de virker bærende, men jeg er heller ikke kvalifisert for å avgjøre det Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Ville ha satt opp svart strek først, så fjernet den. Sag over bjelken og synker den ikke sammen men forblir i 2 deler så er det iallefall bare til å ta den bort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå