MaxCPU Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det er helt utrolig hva som kan skje bare man låner bort maskinen til et familiemedlem i en halv time. Dere har kanskje sett det før? Enhver dataeier totalt blottet for kompetanse har denne såkalte "Hotbar". Den gule helveteslinjen i Explorer under andresselinjen som kommer igjen så snart det han blitt skjult og konstant popper opp med reklame. I tillegg til har dette drittet lagt seg på min profil!! Og da må det settes hardt mot hardt. Slike har selvfølgelig ikke uninstallrutiner og å slette manuelt ved å søke dem opp nytter heller ikke da de beskytter seg selv gjennom Windows når de er aktivert. Og kan heller ikke avaktiveres... Altså, jeg trenger en løsning. En løsning som ikke innebærer reinstall av Windows. Dette systemet var helt rent og fullstendig stabilt for en time siden... Windows XP forresten... På forhånd takk! Lenke til kommentar
Misshaped Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Har en søster med samme *softwarefeil* Brukte Ad-Aware for å bli kvitt jækelskapen, og selvfølgelig en real omgang med kjeften på søstra mi siden hun installerte sjiten neste gang hun brukte maskina igjen. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Adaware og/eller Spybot fjerner den kanskje. Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Folka mine hadde tre sånne (forskjellige typer) nedover.. helt til jeg kom med spybot... så det bør funke, men du må kansje bruke den funksjonen som starter maskinen på nytt og starter spybot før windows starter skikkelig opp Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 http://security.kolla.de last ned, innstaller, oppdater og søk igjennom maskina. det burde fikse biffen Lenke til kommentar
xthal Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 og i tillegg kan du begynne å bruke en skikkelig browser som mozilla Lenke til kommentar
SciBirg Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Sitter i Support og møter masse folk som har Hotbar... Spybot fikser biffen så bare last den ned og kjør med jevne mellomrom. Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Eller bruk Opera Forøvrig så har min (bedre?) halvdel klart å installere HotBar hos meg også for en stund siden. Den HotBar-versjonen hadde faktisk avinstallerings-muligheter som jeg brukte. Har aldri vært plagd siden. Tror faktisk jeg fant den i "Add/Remove programs"-lista ... Lykke til! Lenke til kommentar
robeerik Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Det finnes en Hotbar uninstaller: http://www.howtouniverse.com/HBfullUnInst.exe *robeerik Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Takker, skal teste ut senere i dag :-) Lenke til kommentar
Shrike Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 haha, minner meg om "familiepcen" som står i stua, ALL mulig shitt og dritt på den, snakker om SIRRUP (jeg måtte jo seff rydde opp) INGEN som hadde gjordt noe da, ingen hadde rørt eller lasta ned noe, jeg lo så jeg grein når satt ved middagsbordet og kødda litt rundt på akuratt detta temaet. Lenke til kommentar
icarus1983 Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 Mulig det bare er meg, men om det virkelig er hotbar du mener, så kan den fjernes fra "Legg til/fjern Programmer" under Kontrollpanelet. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Det finnes en Hotbar uninstaller:http://www.howtouniverse.com/HBfullUnInst.exe *robeerik Prøvde dette her og det fungerte :-) Lå ikke under legg til/fjern programmer, nei.. Da hadde det jo ikke vært noe problem! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå