Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg vil drepe broren min.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg poster som anonym, siden noen vil mest sannsynlig gjenkjenne meg.

Jeg vil drepe broren min. Jeg kan starte med å si at det ikke er noe vanlig krangel mellom oss. Det er rett og slett bare fordi han minner meg mye om faren min, en mann jeg sverget på at jeg skulle drepe om jeg så ansiktet hans igjen. Er kanskje ikke så vanlig at en 16 åring vil drepe sin egen bror, men når han får moren min til å gråte like mye som faren min gjorde, med eller uten vold, så er det like før det sier poof. Det har ikke alltid vært slik, men jeg vet ikke hva som skjedde underveis.

Det er like før det klikker for meg, og jeg vil helst slippe å gå til en lege eller helsesøster eller hva enn samfunnet har å tilby.

Jeg vet selv at vold/drap ikke er løsningen, men hva annet kan jeg gjøre i dette tilfellet? Fyren er jo f**n helt mongo, så det går ikke an å sette seg ned og snakke med han.

Anonymous poster hash: 565cd...5fe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjenner ikke vi til forholdet dere mellom eller hvor gamle dere er, så det er litt vanskelig å gi konkrete råd. Utgjør du en reell fysisk trussel for broren din, eller står du i en situasjon låst i frustrasjon, uten for mange virkemidler tilgjengelig?

Lenke til kommentar

Det er like før det klikker for meg, og jeg vil helst slippe å gå til en lege eller helsesøster eller hva enn samfunnet har å tilby.

Jeg vet selv at vold/drap ikke er løsningen, men hva annet kan jeg gjøre i dette tilfellet?

Dette er absolutt noe du bør ta med lege/helsesøster, det er noe av det de er til for. Eventuelt psykolog, men det kan legen henvise deg til.

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke så mye råd, men du må for Guds skyld ikke finne på å drepe broren din! :/
Kanskje han er mer villig til å prate og høre på det du har å si hvis du også forholder deg rolig? Kanskje også du trenger å prate med noen, rett og slett? Skjønner du er glad i moren din, kanskje dere kan sette dere sammen og prate om dette og hva dere kan gjøre? Ikke la sinnet ditt ta overhånd, prøv å hold hodet kaldt!

Lenke til kommentar

Kanskje han er mer villig til å prate og høre på det du har å si hvis du også forholder deg rolig? Kanskje også du trenger å prate med noen, rett og slett?

Har prøvd alt med han. Jeg har vært rolig under hver situasjon. Men som sagt, han er som en replica av faren min. Jeg har selvfølgelig pratet med noen om dette. Søsteren min, barnevernet, men det hjelper ikke stort. Jeg vet selvfølgelig at å drepe fyren ikke er løsningen, men hvis det er den eneste måten å få han vekk fra oss på, så er jeg villig til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke vi til forholdet dere mellom eller hvor gamle dere er, så det er litt vanskelig å gi konkrete råd. Utgjør du en reell fysisk trussel for broren din, eller står du i en situasjon låst i frustrasjon, uten for mange virkemidler tilgjengelig?

Vet ikke åssen jeg svarer på dette. Har aldri truet han, men det har hendt at vi har slått hverandre. Ikke på en broderlig måte, men en ordentlig fight. Han er voksen forresten.

Lenke til kommentar

Heldigvis kan administratorene finne IP-adressen din og sende den til politiet selv om du bruker anonym-funksjonen. Det kan være lurt å være forsiktig med hvilke tanker og planer du deler på diskusjon.no.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Han må få lov å dele tankene sine. men om han viser antydning i denne tråden om at han kommer til å gjøre tanker til virkelighet, så håper jeg admin gjør noe med det. Men TS, hva er det broren din gjør som er så ille at du har lyst å begå mord?

Lenke til kommentar

Heldigvis kan administratorene finne IP-adressen din og sende den til politiet selv om du bruker anonym-funksjonen. Det kan være lurt å være forsiktig med hvilke tanker og planer du deler på diskusjon.no.

Jeg er fullt klar over dette. Jeg kan meddele om at jeg ikke har noen konkret plan om å drepe'n. Prøver bare å få ut litt sinne og få noen synspunkter på dette.

Lenke til kommentar

Han må få lov å dele tankene sine. men om han viser antydning i denne tråden om at han kommer til å gjøre tanker til virkelighet, så håper jeg admin gjør noe med det. Men TS, hva er det broren din gjør som er så ille at du har lyst å begå mord?

Han "mobber" moren min slik faren min pleide. Er kanskje ikke lenge igjen til han utsetter henne for vold, slik han gjorde.

Lenke til kommentar

Kanskje han er mer villig til å prate og høre på det du har å si hvis du også forholder deg rolig? Kanskje også du trenger å prate med noen, rett og slett?

Har prøvd alt med han. Jeg har vært rolig under hver situasjon. Men som sagt, han er som en replica av faren min. Jeg har selvfølgelig pratet med noen om dette. Søsteren min, barnevernet, men det hjelper ikke stort. Jeg vet selvfølgelig at å drepe fyren ikke er løsningen, men hvis det er den eneste måten å få han vekk fra oss på, så er jeg villig til å gjøre det.

Du fjerner både broren din og deg, ikke bare han. Sannsynligheten for at andre familiemedlemmer får selvmordstanker er også overhengende så noen flott "løsning" tror jeg ikke at det er. Det finnes alltid en løsning som ikke innvolverer vold eller maktbruk selv om du ikke evner å se den.
Lenke til kommentar

Du burde vurdere å oppsøke hjelp.

Har du prøvd å prate med moren din om hvordan han er mot henne? Eller med ham? Er ikke greit at han er slik mot henne, men mord er ikke løsningen. Om du gjør noe sånt, så må du leve med det for alltid. Som de andre sier, så vil det såre henne mer enn noe han kan gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han må få lov å dele tankene sine.

Absolutt, men hvis de ikke er så alvorlige, bør han tone dem noe ned og vise at han er behersket. Folk kan bli bekymret når de leser "jeg vil drepe broren min" og "hvis det er den eneste måten å få han vekk fra oss på, så er jeg villig til å gjøre det". Og hvis denne bekymringen kommer politiet for øret, eller at de leser det selv, kan det hende at det er broren hans som blir offeret og at han ikke kan hjelpe mor si.

Uansett høres det ut som trådstarter har så store problemer at alle på forumet bør være veldig forsiktige med å gi noen råd. Hvis broren hans gjør noe ulovlig, bør han anmeldes. Hvis ikke, bør de løse problemene sine på egenhånd uten vold.

Lenke til kommentar

Hei. TS her. Jeg vil takke alle sammen for svar. Jeg innser nå at mord var en jævlig tåpelig ide. Jeg skal oppsøke hjelp. Tusen takk for alle svar. Anonymous poster hash: 565cd...5fe

Det hadde vært det dummeste du hadde gjort i ditt liv og noe som du måtte levd med, hadde kommet mellom deg og moren din også og du hadde fått fengsel. Bedre å unngå ham mest mulig og helt så fort du kan.

Samtidig er dette noe det kan være lurt å ta tak i. Er neppe noen god situasjon for din mor heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...