Gå til innhold

Hvor kjøpe Nokia 6310i?

OMyre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en pent brukt nokia 6310i. Da snakker vi ikke om kina kopier på ebay og overhalte mobiler med uorginale deksler.

De dukker opp fra tid til annen på finn.no

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=46625546

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=45795723&searchQuery=6310i

Edit: Jeg mener også at jeg iløpet av siste året leste om en butikk, muligens i Oslo, som hadde spesialisert seg på å ta inn gamle telefoner som de fikset opp og solgte videre. Erindrer at de mente markedet for eldre telefoner fortsatt var stort blant mange folk og at det gikk unna, men jeg husker ikke hva denne butikken het desverre.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Som om det ikke var nok? Konsekvensene kan være at telefonen din kan bli avlyttet eller kapret av hvem som helst.

Hadde jeg sagt at datamaskinen din hadde virus, og hvem som helst kan se hva du driver på med og de kan kapre datamaskinen din, så tror jeg ikke reaksjonen hadde vært "og så?".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Som om det ikke var nok? Konsekvensene kan være at telefonen din kan bli avlyttet eller kapret av hvem som helst.

Hadde jeg sagt at datamaskinen din hadde virus, og hvem som helst kan se hva du driver på med og de kan kapre datamaskinen din, så tror jeg ikke reaksjonen hadde vært "og så?".

Kapre en 6310i? Har du røyka sokkene dine? Den kan ikke kapres og hadde du kunnet kapre den så hadde du maks fått med deg 27 polyfone ringetoner. Du får mer ut av det ved å kapre et åpent vindu.
Lenke til kommentar

Kapre en 6310i? Har du røyka sokkene dine? Den kan ikke kapres og hadde du kunnet kapre den så hadde du maks fått med deg 27 polyfone ringetoner. Du får mer ut av det ved å kapre et åpent vindu.

Jeg snakker om MITM-angrep på 2G GSM/CDMA. Alle 2G GSM/CDMA-telefoner er utsatte da de har et sikkerhetshull i teknologien som en hver idiot med en laptop og riktig sender/mottaker kan kapre.

Jeg snakker ikke om å stjele ringetoner eller kontaktlisten, men å sniffe opp SMS og telefonsamtaler, og ringe eller ta i mot samtaler gjennom telefonen din.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er mulig du har teknisk rett, men sannsynligheten for komme over en 6310i er vel minimal... Eller?

Dessuten: du sier at samtlige gsm/cdma telefoner er utsatt. Samtlige mobiler i bruk i Kongeriket er enten gsm og/eller cdma. Da er jo samtlige telefoner utsatt. Da skjønner jeg ikke at noen tør å ha mobil.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Jeg tror du misforstår. Moralen i denne visa er at du ikke skal bruke noe eldre enn 3G GSM (tror dette muligens skapte forvirring da 3G selvsagt er GSM også, har fikset det).

Alle telefoner er utsatt, da alle telefoner kan koble seg på 2G-nettet. Det er derfor du skal skru av 2G på mobiltelefonen din.

http://www.zdnet.com/auscert-2g-security-holes-need-fixing-3040094513/

http://www.nrk.no/norge/presset-til-a-svekke-mobilsikkerhet-1.11460787

Selvsagt er det en paranoid påstand. Jeg anbefaler dere ikke å finne tinfoil-hatter. Det er bare et tips om at det er en stor sikkerhetsrisiko som blir utnyttet av kriminelle. Man kan fortsatt finne "dumme" mobiler med god batterilevetid som har 3G-støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...