xibriz Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Jeg har en NAS (QNAP TS-439) som jeg ønsker en liten UPS til slik at den kan ta en clean shutdown hvis strømmen går. Noen forslag til en grei (billig) UPS? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) En offline som bare piper så du kan fikse sikringen? Krav til støy? For eks vifteløs? Hvor mange watt trekker naset og hvor lenge du vil ha batteritid avgjør type , pris og VA /watt Før du kjøper , sjekk at den har rett socket for kontakten du har. for eks schuko Edit: Ser at du vil ha en rett nedkopling av naset, da må du velge en type med software som støtter dette. Fant dette på naset "UPS Support The NAS supports the majority of USB UPS devices (usbhid-ups supported) which enables the users to store the data in time and avoid critical data loss when power outage occurs during data transfer. It also supports advanced stand-by mode setting that users can set the time for the server to enter standby mode when an abnormal AC power supply is detected. When the power resumes, the server resumes to the operation status before the power outage." Endret 13. februar 2014 av War Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 13. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2014 Slik jeg forstår det så må UPSen kobles til NASen med USB. Ifølge Qnap er det disse som støttes: http://www.qnap.com/i/en/product_x_grade/product_intro.php?g_cat=9&II=50&hf=old Men ifølge forum så har APC Back-UPS ES BE700G-GR fungert. Lurer på å gå for den sistnevnte. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Er det USB på UPS er det nok software i dem som vil kunne slå av naset rett. Men slik jeg tolket det så ville naset vis USB selv finne ut at man kjørte med strøm fra batteri og selv slå seg av. Dvs uten å måtte sette opp dette u UPSen selv. Hvis den fungerer så vil ALLE i verden fungere, da må naset selv finne ut at strømmen ikke kommer fra veggen for å så skru seg av selv. Lenke til kommentar
Mixture Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 (endret) Nesten alle APC UPS er fungerer med Qnap. Jeg har testet flere UPS er på min Qnap å de funker som en drømm Bluewalker sine funker å flott på Qnap. Endret 13. februar 2014 av Mixture Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Tok den billigste jeg fant siden jeg kun er interresert i å få NASen trygt avslått når det blir strømbrudd, så da ble det en APC Back-UPS ES BE550G-GR Lenke til kommentar
War Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg har slikt utstyr på spillpcen og nettverk også , kjekt når en sikring går. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå