Gå til innhold

Excel, utskriftsområde som utelater celler

Anbefalte innlegg

Jeg har data i kolonne A til H, men det er unødvendig å skrive ut det som står i kolonne D og E så da ønsker jeg å lage et utskriftsområde som kun tar hensyn til det som ligger i A-C pluss F-H.

Ved å holde inne Ctrl kan jeg markere A1:C10 og F1:H10 før jeg klikker "Angi utskriftsområde". Det fungerer for så vidt i den forstand at det bare er disse dataene som da skrives ut, men problemet er at kolonne A-C kommer på én side, og kolonne F-H kommer på en annen. Dette til tross for at det er mer enn nok av plass til alle kolonnene på samme side.

Lager jeg et tredelt utskriftsområde, f.eks A1:B10;D1:E10;G1:H10, da fordeles dette over tre sider. Skal det være slik, eller er det noe jeg gjør feil?

Jeg bruker norsk versjon av Excel 2013.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, min workaround er basert på å skjule kolonner. En noe omfattende makro avsluttes ved at den skjuler de aktuelle kolonnene før den lager en egen view som kan brukes hvis/når rapporten skal skrives ut. Deretter viser den alle kolonnene igjen.

Det er jo litt merkelig at jeg kan velge et område som utskriftsområde, så markerer jeg et annet område og velger "Legg til i utskriftsområde" men så kommer dette på en annen side. Det kan ikke være mange som synes dette er en nytting funksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...