Smedsrud Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Se hvordan bagasjen din tar en åtte kilometer lang reise, mens du bare går noen hundre meter.Feature: Se teknologien som ligger skjult under Oslo Lufthavn (Ekstra) Lenke til kommentar
selx Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Kjempefin oppfølger Håper på flere slike artikler 1 Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) "Etter noen minutter med trasking forandres lyden, og vi forstår at vi nærmer oss den såkalte «magen til beistet», som Vangstein kaller bagasjesystemet." "Det tar 4,5 minutter fra bagasjen din legges på båndet til den er oppe på bagasjeøyen i ankomsområdet for henting." "Se hvordan bagasjen din tar en åtte kilometer lang reise, mens du bare går noen hundre meter." Ved 60 km/t bruker koffertene 8 min på de 8 kilometerne. Skal de klare det på (nærmere) halve tiden blir det (nærmere)120km/t. Jeg vet ikkke men jed holderpå å le meg i hjel når jeg vil prøve å beskrive hvorsan det ser ut nede i "magen til beistet" nnår alle de koffertene og baggene raser rundt i 120 km/t. Endret 13. februar 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Sveinsel, 4.5 minutter henviste til tida det tek å få bagasjen _inn_ i frå flyet som nettopp landa til der du hentar bagasjen. 8 km henviste til distansen bagasjen fer frå du legg den på bagasjebandet inne til det er ute i flyet som skal til å reise. Lenke til kommentar
Minecraftmann Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 "Etter noen minutter med trasking forandres lyden, og vi forstår at vi nærmer oss den såkalte «magen til beistet», som Vangstein kaller bagasjesystemet." "Det tar 4,5 minutter fra bagasjen din legges på båndet til den er oppe på bagasjeøyen i ankomsområdet for henting." "Se hvordan bagasjen din tar en åtte kilometer lang reise, mens du bare går noen hundre meter." Ved 60 km/t bruker koffertene 8 min på de 8 kilometerne. Skal de klare det på (nærmere) halve tiden blir det (nærmere)120km/t. Jeg vet ikkke men jed holderpå å le meg i hjel når jeg vil prøve å beskrive hvorsan det ser ut nede i "magen til beistet" nnår alle de koffertene og baggene raser rundt i 120 km/t. Tror de mener totale lengder med bagasjebånd. Det er bare 1-2 km fra ene enden til den andre. Slike artikler er kjempebra. Fortsett slik 1 Lenke til kommentar
garnok Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Spennende lesning. Flere slike artikler takk Lenke til kommentar
O.A.G. Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Flott med denne serien om Gardermoen. Selve systemet i TWR er selvstendig, men koordinerer flygeplaner via systemet i kontrollsentralen i Røyken. Røyken har områdekontrollen før øst Norge. Kanskje en oppfølger derfra? Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Kjekt å sjå ka som e bai kulissane Lenke til kommentar
-A4J3572D Skrevet 14. februar 2014 Del Skrevet 14. februar 2014 Spennende lesing håper fler av disse for alle. Tømme gjerne kameraene Lenke til kommentar
magnushegge Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 "Etter noen minutter med trasking forandres lyden, og vi forstår at vi nærmer oss den såkalte «magen til beistet», som Vangstein kaller bagasjesystemet." "Det tar 4,5 minutter fra bagasjen din legges på båndet til den er oppe på bagasjeøyen i ankomsområdet for henting." "Se hvordan bagasjen din tar en åtte kilometer lang reise, mens du bare går noen hundre meter." Ved 60 km/t bruker koffertene 8 min på de 8 kilometerne. Skal de klare det på (nærmere) halve tiden blir det (nærmere)120km/t. Jeg vet ikkke men jed holderpå å le meg i hjel når jeg vil prøve å beskrive hvorsan det ser ut nede i "magen til beistet" nnår alle de koffertene og baggene raser rundt i 120 km/t. Jeg regner med at de 8 kilmetrene var en overforenkling g at det dreier seg om 8 kilometer med skinnegang fordelt på innlands, utlands, innkommende gods og utgående gods. Akkurat som den "fun fact'en" at "hvis du hadde strukket ut alle blodårene i en menneskekropp hadde de rukket rundt jorda flere ganger" kanskje kan være i nærheten av sann men ten at det betyr at en blodcelle går igjennom hver eneste cm av det før den kommer tilbake til hjertet. Vet ikke svaret her, bare gjetter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå