Gå til innhold

Ny TV, 5000kr

Anbefalte innlegg

Heisann.

Tenker det er på tide med en ny TV. Litt lei av min 5-6 år gamle 32".. :p

Det jeg ønsker:

- Større TV enn jeg har nå. 42" ++ om mulig.

- Full HD, regner nesten med at dette er en selvfølge etter hvert.

- Maks 5000 kr.

- LED

- Min. 2 HDMI. Har klart meg med to i alle år, så noen år til med 2 går nok greit.

Ikke så farlig:

- 3D.

Gjerne Smart TV, men det er ikke en deal breaker om den ikke er smart.

Skal brukes til: casual TV-titting og litt casual gaming. Sitter 4 ish meter unna.

Har sett litt på Anderson. Er dette bare noe billig ræl?

Regner med at svaret er ja..

http://www.netonnet.no/art/tv-og-bilde/Andersson-LED5042FDCPVR/183514.1002/

Tips til andre TVer (helst da med konkrete lenker til Prisguide.no eller lignende) taes i mot med stor takk.

Hvordan funker det forresten med TV-lisens? Kan jeg få mamma til å bestille i sitt navn med leveringsadresse til meg? Eller blir det og snappet opp av lisenskontoret?

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Andersen er rebrandet kinavare så vidt jeg vet, det lager det neppe selv.

Hvis du bor under samme tak/samme bolig så trenger du ikke å betale lisens, hvis du f.eks. har egen hybel/leilighet så kan du sette det på mor.

Om det blir snappet opp, vet jeg ikke. Men det er vel den adressen som blir registrert, så isåfall er det vel mulig at de stikker innom og sjekker.

Har dessverre ikke noen konkrete anbefalinger av TV, men Samsung har ikke pleid å være like bra på responstid (som er bra ved spilling). Svartnivå derimot.

Lenke til kommentar

Bor i leilighet i andre enden (vel nesten) av landet fra min mor.

Får se hva jeg gjør.

Ang. responstid og spilling - ikke noe viktig. Spiller bare for moro og ville tro at de fleste nyere TVer har bedre responstid enn min gamle Samsung. Kosta jo ikke mer enn 4000 eller noe for 5 år siden :p

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Bor i leilighet i andre enden (vel nesten) av landet fra min mor.

Får se hva jeg gjør.

Ang. responstid og spilling - ikke noe viktig. Spiller bare for moro og ville tro at de fleste nyere TVer har bedre responstid enn min gamle Samsung. Kosta jo ikke mer enn 4000 eller noe for 5 år siden :p

Da er jeg litt usikker altså. Men hvis noen betaler lisens i bygget fra før så trnger ikke du, du har vel folk over deg eller noe sånt?

Tja, ikke nødvendigvis. Men svartnivå og farger er nok bedre.

Lenke til kommentar

Noen erfaringer om denne? Har googla litt, og ser ut til at den gir mye for pengene...

http://www.expert.no/lydogbildetvled/samsungue46eh5005kxxe46ledtv/p/3957/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Tror ikke jeg kan bruke det at noen andre i bygget betaler lisens.. Er en blokk med mange leiligheter og de regnes vel som hver sine boenheter. Må høre om jeg finner noen som alt betaler lisens.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Ja, ser grei ut den. Har en innebygd skepsis til plasma som henger igjen fra gamle dager. :p Selv om jeg jo vet at det ikke er fare for å brenne inn og sånn lenger. Hehe. Skal kikke nærmere på den.

Jeg skjønner skepsisen din, og deler den. Jeg har til og med opplevd dette med alle LCD-ene mine, men jeg kan ha samme bilde på i et halvt døgn om gangen, og skjermspareren kobler ut musikkoverføring via HDMI, så da har det bare blitt sånn, uten skjermsparer.

Men selv om dette problemet er mye større på plasma, så er det ikke et problem om du passer på. Bare vær litt bevisst på det, vær forsiktig i begynnelsen (etter kjøp).

Lenke til kommentar

Jepp. Har hørt det. Går absolutt mest i TV og Netflix, med litt gaming av og til. Da er det bare småsessions med GTA eller Fifa..

Til filmer blir plasma konge. Gir dype og gode farger og meget bra kontrast. Har nå Sony w906 led tv og må si til film så merker jeg at flere plasmatv ser bedre ut:). Såfremt det ikke er veldig mye lys i rommet

Lenke til kommentar
Den er gammel, i tillegg til at Samsung sine plasmaer aldri har vært det helt store. Og den er brukt. ;)

Jeg synes du skal kontakte butikken du skal kjøpe fra og si at du ikke kjøper den til deg selv, og lurer på hvordan det blir med lisens og sånn, dvs. at adressen ikke stemmer ift. hvor TV-en skal brukes. Om mottakeradresse blir registrert en plass. Så enkelt som det er det, hva du får i svar vet jeg ikke, men de har nok peiling på hvordan de greiene fungerer. Jeg tror nemlig at de registrer det på navn, og ikke adresse, slik at da vil det ikke skje noe fordi din mor allerede betaler lisens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...