Gå til innhold

Bygging av PC, problem

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lager en pc nå, men har masse ledninger jeg ikke vet hvor skal. Strømforsyningen har masse ledninger, men jeg vet ikke hvor de skal noen som kan hjelpe meg? Har installert alle tingene, så ledningene er det eneste jeg mangler. Her er produktene https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1352056&su=0389B3AB-1DFD-42F4-BCA8-3C5151CD8BFE

Jeg har lagt til vedlegg hvor det er bilde av

post-329002-0-03034200-1392217699_thumb.jpg

post-329002-0-56612600-1392217699_thumb.jpg

post-329002-0-98325100-1392217699_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker å være en del til overs. Men i mitt oppsett er det hovedsaklig to kabler til HK/CPU, en til GPU, og en til hver harddisk/dvd-rom.

Kan du sende en link hvordan man gjør det? Har den største ledningen inni, å slår på strømmen men den lager ingen lyd og viften til strømforsyningen sin vifte "vifter" ikke

Lenke til kommentar

Mulig du har en defekt PSU. Om du har en bryter på baksiden av strømforsyningen så selvfølgelig sett denne til på, og om det er skyvebryter hvor det står 130 så skift til 230.

edit: ser den tykkeste ledningen hvertfall ikke er satt i hovedkortet.

Endret av oddeh
Lenke til kommentar

Mulig du har en defekt PSU. Om du har en bryter på baksiden av strømforsyningen så selvfølgelig sett denne til på, og om det er skyvebryter hvor det står 130 så skift til 230.

edit: ser den tykkeste ledningen hvertfall ikke er satt i hovedkortet.

Satt den inn nå, funker fortsatt ikke. Det er den eneste ledningen som er inne av de fra strømforsyningen, hvordan vet jeg om jeg har en defekt PSU? Har betillt den fra komplett og henta den idag

Lenke til kommentar

cables_gxs.jpg

24pin og 4/8pin går til hovedkortet. SATA går til harddisker, ssd og cd/dvd drev, hvis det er gammelt så er det 4pin peripheral du bruker(molex). Resten skal du ikke trenger å bruke, det er godt me tilkoblinger tilgjengelig.

Det krever også litt makt å få noen av kablene inni, som på bildet her er de tre øverste. Disse er ikke skikkelig inni før du hører et klikk.

Det er vanskelig å se på bildet, men du har koblet til påknapp, resetknapp, og leds til sant? Du fulgte også manualen til hvordan de skal kobles til? Jeg synes vi burde være helt sikker på at alt er koblet riktig før vi begynner å se om PSU er defekt.

edit: Komplett linken din virker ikke. Det er et mellomrom i den på slutten. Dessuten er ikke hovedkortet ditt med der. Hvilket hovedkort er det du har?

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

cables_gxs.jpg

24pin og 4/8pin går til hovedkortet. SATA går til harddisker, ssd og cd/dvd drev, hvis det er gammelt så er det 4pin peripheral du bruker(molex). Resten skal du ikke trenger å bruke, det er godt me tilkoblinger tilgjengelig.

Det krever også litt makt å få noen av kablene inni, som på bildet her er de tre øverste. Disse er ikke skikkelig inni før du hører et klikk.

Det er vanskelig å se på bildet, men du har koblet til påknapp, resetknapp, og leds til sant? Du fulgte også manualen til hvordan de skal kobles til? Jeg synes vi burde være helt sikker på at alt er koblet riktig før vi begynner å se om PSU er defekt.

edit: Komplett linken din virker ikke. Det er et mellomrom i den på slutten. Dessuten er ikke hovedkortet ditt med der. Hvilket hovedkort er det du har?

Har ikke SSD men det skal funke fortsatt? Skal undersøke mer etterpå eller imorgen med resetledningene og de andre

Lenke til kommentar

post-161891-0-18453400-1392222301_thumb.jpg

Tok meg den frihet å markere hvor 4/8pins skal. De kan brytes frahverandre.

Hva mener du med at påknappen ikke treffer noe? Du trykker den inn og kjenner ikke noe videre mostand som om noe klikker på plass, samt en lyd?

Bryteren trenger ikke å gi deg noen tilbakemelding på at den er aktivert.

Det vil selvfølgelig ikke fungere dersom påknappen ikke er koblet til noen ting.

Kobler du til 4/8pin 24pin, skjem og tastatur vil du se om det fungerer og du kan bruke maskinen. Du vil selvsagt ikke kunne gjøre noe annet enn å gå inn i bios, men det må du ikke for at det skal fungere.

edit: HVILKET HOVEDKORT HAR DU? DETTE KAN VÆRE MEGET VIKTIG FOR OSS ANDRE SOM VIL HJELPE DEG

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

attachicon.gifpost-329002-0-03034200-1392217699.jpg

Tok meg den frihet å markere hvor 4/8pins skal. De kan brytes frahverandre.

Hva mener du med at påknappen ikke treffer noe? Du trykker den inn og kjenner ikke noe videre mostand som om noe klikker på plass, samt en lyd?

Bryteren trenger ikke å gi deg noen tilbakemelding på at den er aktivert.

Det vil selvfølgelig ikke fungere dersom påknappen ikke er koblet til noen ting.

Kobler du til 4/8pin 24pin, skjem og tastatur vil du se om det fungerer og du kan bruke maskinen. Du vil selvsagt ikke kunne gjøre noe annet enn å gå inn i bios, men det må du ikke for at det skal fungere.

edit: HVILKET HOVEDKORT HAR DU? DETTE KAN VÆRE MEGET VIKTIG FOR OSS ANDRE SOM VIL HJELPE DEG

La til alt jeg brukte på starten , er i bilen nå så kan ikke fikse det.

skal jeg bare bruke en av 4/8 pinnen?

Når jeg trykker på knappen møter jeg ikke motstand plus når jeg ser på koblingen ser jeg ikke noe som blir presset ned når jeg skal trykke på knappen

Lenke til kommentar

Ja, du bruker kun 4pin dersom det er det som er på hovedkortet. Noen andre hovedkort bruker 8pin, så det er slik kun for å støtte mest mulig.

Hvilken kobling?

Hvilke av pinnene skal jeg bruke?

Mener på motherboeardet så ser jeg ikke noe som blir trykket inn når jeg trykker på på knappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...